A A+ A++

Od dzisiaj (15 marca) zmieniają się zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej. Lekarz pierwszego kontaktu nie może, poza kilkoma sytuacjami, narzucić nam wizyty w formie teleporady. To my wybieramy, jaką formę wizyty preferujemy.

 

Kiedy bezpośrednia wizyta

Twój lekarz nie może odmówić Ci bezpośredniej wizyty, gdy:

  • Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.  
  • Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.   
  • Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.   
  • Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat. 
  • Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.

W sytuacji, gdy lekarz odmawia przyjęcia Cię bezpośrednio w placówce, zadzwoń na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590 i zgłoś tę oraz inne nieprawidłowości.

Kiedy teleporada

Korzystasz z teleporady, gdy:

  • Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.   
  • Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.  
  • Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.   
  • Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.  
  • Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza:

  • zalecenia
  • e-zwolnienie
  • e-receptę
  • sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał)

Jakie obowiązki informacyjne ma placówka lecznicza

Placówka lecznicza podstawowej opieki zdrowotnej ma obowiązek informować o warunkach udzielania teleporad. Musi to robić:

  • w miejscu leczenia
  • na stronie internetowej
  • telefonicznie na Twoją prośbę

Informacja powinna zawierać następujące dane:

  • listę świadczeń, które są udzielane wyłącznie w formie bezpośredniej wizyty  
  • system, przez który lekarze udzielają teleporad  
  • sposób ustalenia terminu teleporady  
  • sposób nawiązania kontaktu przez placówkę POZ z pacjentem w celu udzielenia teleporady oraz sposób jej udzielenia 
  • sposób postępowania, gdy teleporada jest anulowana, bo pacjent nie jest dostępny w ustalonym terminie (placówka musi podjąć co najmniej trzy próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut)   
  • możliwość skorzystania ze stacjonarnej wizyty, gdy jest ona niezbędna   
  • instrukcje o:

– sposobie realizacji e-recepty

– sposobie realizacji e-skierowania … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZabytkowe Kościoły odzyskają blask – Powiat przyznał dotacje.
Następny artykułJeżycjada – odc. 1