Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
GaleriaGaleria: Trailowy Kellys Thorx 30 (2020) Zobacz pełną galerięTrailówki i ścieżkowce od dobrych kilku sezonów uznawane są za najbardziej wszechstronną kategorię wśród rowerów MTB. Wydaje się, że nawet premiery kolejnych rowerów z pogranicza XC i trailu, które w skali imponującej rozszerzyły swoje zjazdowe możliwości, nie zagraża pewnej rynkowej pozycji ścieżkowców. I nie ma w powyższym nic dziwnego – ku naszemu zadowoleniu w polskich górach i regionach przygranicznych nabudowało się w ostatnich latach tyle ciekawych ścieżek, że posiadanie w swoim garażu własnej trailówki stało się uzasadnione. Zatem jeśli ktoś przekłada ponad superlekką wagę roweru jego zjazdowy potencjał i jednocześnie ceni nadal dość duże zdolności do podjeżdżania, jeśli ktoś lubi wybrać się na całodniową włóczęgę po górach i jednocześnie szuka więcej szybkości na zjazdach, pewnie kieruje wzrok właśnie w stronę ścieżkowców.Rynek trailówek jest nasycony po brzegi – tak, że każdy znajdzie coś dla siebie. Jest to jednak kategoria dość szeroka, a granice jej często się zacierają. Podobnie sprawa ma się z cenami – znajdziemy w ofertach budżetowe hardtaile o geometrii sprzyjającej pokonywaniu bardziej technicznych górskich szlaków, znajdziemy też carbonowe konstrukcje z pełnym zawieszeniem, którymi spokojnie możemy stanąć na starcie zawodów i jednocześnie czuć esencję zabawowego, zjazdowego potencjału trailówki. Pośrodku drabinki budżetowej w omawianym segmencie stoi bohater tego materiału, a więc rower z pełnym zawieszeniem, ale zbudowany na ramie aluminiowej – to Kellys Thorx w wersji 30 w wersji z kołem 29″, bazujący na tym samym systemie zawieszenia, co bardziej znany, endurowy full Swag. Szczerze mówiąc do testu tego modelu podeszliśmy z niesprawiedliwym z naszej strony dystansem. Otóż o ile Kellys jako producent kojarzy nam się głównie w kategoriach specjalisty od właśnie grawitacyjnego MTB (wystarczy spojrzeć na zjazdowy team fabryczny słowackiej marki lub jej zaangażowanie w lokalną scenę enduro), o tyle z trailówkami tego producenta mieliśmy różne doświadczenia – mamy tu na myśli carbonowy model Eraser (dziś już niedostępny w ofercie), który podczas testu kilka lat temu pokazywał raczej bardzo zachowawcze podejście do budowy roweru ścieżkowego. Powyższe niekoniecznie dobre wrażenia miał rozwiać nowy Thorx i zresztą od początku naszego spotkania obiecywał sporo – zapowiadał się jako taki solidny “Volkswagen” ze średniej półki cenowej, dzięki któremu przeciętny Kowalski będzie mógł zaznać wszelkich plusów tego, co rozumie się pod pojęciem nowoczesnej, progresywnej geometrii roweru z pełnym zawieszeniem. Czas na szczegóły!Rama i system zawieszeniaU podstaw Thorxa stoi rama – w całości zbudowana z aluminium, które pozwala utrzymać cenę roweru w ryzach. Thorx może się podobać, bo chociaż w jego konstrukcji dzieje się sporo, to dużo też w ramie rur o prostych kształtach, które designersko kształtują cały rower. Do tego stopnia, że patrząc chociażby na górną rurę czy kształt sterówki możnaby pomyśleć, że mamy do czynienia z jakąś wysublimowaną stalówką.Pisząc, że “dzieje się sporo”, mamy oczywiście na myśli fakt obcowania z fullem o dość skomplikowanym konstrukcyjnie systemie zawieszenia Think Link. Kellys obiecuje, że powyższy system zawieszenia (przypomnijmy – taki znajdziemy też w Swagu) jest wzorowo odizolowany od pracy napędu czy układu hamulcowego. Kinematycznie mamy tu do czynienia z wirtualnym punktem obrotu. Skok zawieszenia tylnego Thorxa to 140 mm, co sytuuje tego fulla po stronie bardziej agresywnie zorientowanych ścieżkowców, nawet z lekkim endurowym zacięciem. Z przodu czeka na nas widelec o skoku 150 mm, zatem w parze z dużym kołem Thorx już na papierze obiecuje bardzo duże zdolności radzenia sobie z nawet wymagającymi technicznie zjazdami w górach. (czytaj dalej)
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS