Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
GaleriaGaleria: Romet Aspre 2 (2020) Zobacz pełną galerięRomet już od dobrych kilku lat na krajowym rynku graveli ma do zaoferowania sporo ciekawego. Polski producent rokrocznie w kolekcji swoich rowerów zamieszcza kilka solidnych pozycji w zróżnicowanych cenach, a każdy z powyższych w swojej “klasie” zwykle wypada na tle konkurencji więcej niż korzystnie pod względem stosunku ceny do poziomu specyfikacji. Gravele Rometa to jednak nie tylko ciekawe specyfikacje – szutrówki polskiej marki uległy też od czasu pierwszego Boreasa delikatnej ewolucji – tu i ówdzie dokonano poprawek, a sama oferta została rozbudowana, chociażby o carbonowy model Nyk. W rowerowym świecie rok 2020 trwa już tak naprawdę od dłuższego czasu, a my zdążyliśmy poznać nową kolekcję szutrówek Rometa, w której to nie mogło zabraknąć modeli Aspre, czyli linii aluminiowych graveli, które dla wielu stanowić mają szansę na zakup szutrówki w dobrej cenie. To raczej powszechna wiedza, że gravele są rowerami nieco droższymi, porównując chociażby do szosówek zbudowanych na podobnych klasach podzespołów. Powyższe wynika po części z kilku specyficznych cech rowerów szutrowych. Romet linią Aspre dąży do tego, aby gravelmanii mogli skosztować także rowerzyści o mniejszej zasobności portfela – a wszystko odbywa się tu za pośrednictwem przemyślanych kompromisów. Jak zatem Aspre 2 w specyfikacji na sezon 2020 realizuje powyższą misję? Już na pierwszy rzut oka, wnioskując po tym, że powyższy rower jest chyba jednym z najtańszych modeli na rynku wyposażonych w kompletną grupę Shimano GRX, jest obiecująco.Cechy konstrukcyjne ramyNa wstępie warto odnotować, że zasadniczo z modele Aspre mieliśmy już styczność – testowaliśmy najbardziej podstawową wersję Aspre z kolekcji 2018, o czym możecie przeczytać w osobnym artykule. Konstrukcja Aspre na sezon 2020 uległa kilku kosmetycznym zmianom, natomiast najważniejsze cechy roweru pozostały takie same. W kolekcji 2020 nowe linie Aspre otrzymały także nowe malowania – i musimy przyznać, że generalnie cała linia szutrówek Rometa pod powyższym względem może się podobać. Aspre 2 dostępny jest jeszcze w kuszącym, złoto-czarnym malowaniu – warto zerknąć na stronę producenta!Aluminiowy szkielet Aspre 2 dopełnia widelec z włókna węglowego (z aluminiową, taperowaną rurą sterową). Na pokładzie Aspre 2 spotkamy suport z kręcanymi miskami – standard zdecydowanie in plus, szczególnie w perspektywie amatorskich zastosowań i powiązanym z nimi własnoręcznym serwisowaniem roweru. Suport z miskami wkręcanymi jest o wiele łatwiejszy w serwisie niż PressFit, a według wielu głosów jest też bardziej żywotny, natomiast cały czas pozwala cieszyć się niedużymi stratami energii wkładanej w pedałowanie. Idąc dalej – w budżecie Aspre 2 nie zmieściły się niestety sztywne osi kół, na co zwrócą pewnie uwagę przede wszystkim zawodnicy “wagi ciężkiej” – w ich przypadku, przede wszystkim podczas szybkiej jazdy w terenowych wirażach, odczuwalna będzie mniejsza sztywność połączenia na linii rower – koło. Nowy Aspre posiada natomiast zaktualizowany standard mocowania hamulców tarczowych – w związku z postawieniem na zaciski GRX Romet zastosował tu mocowanie flat mount. Dopracowano też w nowym Aspre prowadzenie kabli, które teraz przebiegają wewnątrz ramy, podczas gdy w poprzedniej generacji kable prowadzone były na dole rury głównej.Fenomen szutrówek generalnie zasadza się na bardzo dużej wszechstronności – gravele nie są szybsze od szosówek na szosie, nie będą też szybsze w ciężkim terenie od MTB, natomiast stanowią według wielu świetny kompromis pomiędzy szosową szybkością i możliwościami terenowymi. Do tego gravele często postrzegane są też jako rowery do codziennej, czysto praktycznej jazdy – do przemieszczania się po mieście. Powyższa charakterystyka sprawia, że tego typu konstrukcje są też zwykle wybierane przez miłośników bikepackingowych włóczęg. Romet Aspre 2 ma wszelkie papiery, by odnaleźć się w każdej z powyższych ról – rama roweru mieści spokojnie opony o szerokości 40C (chociaż to już bardzo blisko maksimum i szerszej gumy tu raczej nie założymy). Mamy też w tylnym trójkącie komplet mocowań na bagażnik i pełny błotnik. (czytaj dalej)
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS