Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
GaleriaGaleria: Cannondale SuperSix EVO Carbon Disc Zobacz pełną galerięNowa generacja szosy Cannondale SuperSix EVO w pewnym sensie zatacza koło – poprzednie odsłony tego modelu kojarzone były z mocno konserwatywną, stricte wyścigową linią roweru, kiedy to szosa była po prostu szosą. W międzyczasie na rynku pojawiły się wyspecjalizowane segmenty, a w świecie kolarstwa szosowego obok lekkości pojawiła się też nowa wyrocznia, zwana aerodynamiką. Zatoczony krąg polega więc na tym, że nowy SuperSix EVO w dalszym ciągu jest od A do Z stworzony z myślą o wyścigowej szybkości, jednak w nowoczesnym tego słowa znaczeniu.Premiera modelu na sezon 2020 wzbudziła w kolarskim świecie sporo skrajnych emocji. Poprzednia generacja flagowej wyścigówki Amerykanów uwielbiana była za minimalistyczną, prostą i tradycyjną linię ramy. Stąd w momencie premiery słychać było sporo opinii, w których wspominano, że nowy SuperSix staje się jednym z wielu i traci coś z unikalności swoich poprzedników. Jak to jednak zwykle bywa, dopiero bliższe poznanie pozwala na szerszy ogląd sytuacji, po którym to najnowszy SuperSix już wcale taki zwyczajny się nie wydaje. Specjaliści z Cannondale’a w momencie premiery ich nowej szosy, z typową dla siebie skrupulatnością, udostępnili szereg danych, które miały na celu pokazanie, o ile nowy SuperSix jest szybszy od poprzednika. SuperSix ma być w założeniu kompletną szosą, która poza lekkością (z której słynęli poprzednicy), zyskuje także na polu aerodynamiki i komfortu. Szczególnie podkreśla się tu rolę obniżenia oporów powietrza nowego modelu, który to ma zyskiwać już nie tylko na tych najbardziej stromych podjazdach, ale przede wszystkim w terenie bardziej płaskim i pagórkowatym. Gołym okiem widać też, że przy tworzeniu nowej odsłony SuperSixa Cannondale czerpał hojnie z doświadczeń zebranych przy kreśleniu innej z szosówek amerykańskiego giganta – mowa oczywiście o aerodynamicznym SystemSixie. Jak to wszystko wypada w praktyce? To sprawdzaliśmy podczas kilku tygodni jazd na wariancie ze środka drabinki modelowej – wersji Disc Force eTap AXS (której kompletną specyfikację znajdziecie na stronie cannondalebikes.pl).Rama – aerodynamika / lekkość / komfortSuperSix EVO Carbon, podobnie jak i poprzednia generacja, dostępny jest w dwóch wersjach ramy, które różnią się stopniem zaawansowania zastosowanych włókien węglowych – modele z oznaczeniem Hi-Mod są tymi topowymi i najlżejszymi. Nasz wariant Force AXS jest najwyższym w hierarchii modelem zbudowanym na ramie bez dopiska Hi-Mod – w praktyce znaczy to tyle, że nadal mamy tu do czynienia z ramą w całości wykonaną z włókna BallisTec Carbon, które to ma być tylko nieco cięższe, ale równie sztywne bocznie co opcja topowa. Nasza rama w wersji Disc w rozmiarze 54 cm cechuje się masą 981 g, z kolei widelec to 421 g. Na marginesie – linii modelowej zdecydowanie królują modele z tarczówkami, jednak i dla fanów hamulców szczękowych coś się znajdzie – dokładnie mówiąc dwa modele ze 105-tką i Ultegrą.Nowy SuperSix to konstrukcja nowa od A do Z, w której gołym okiem widać, jak mocno starano się tu poprawić właściwości aerodynamiczne. Opływowe przekroje rur, sztyca o aerodynamicznym kształcie i zintegrowanym zacisku, koło tylne„wpuszczone” do wnętrza rury podsiodłowej, obniżenie łączenia rur seatstay’u z rurą podsiodłową – to tylko kilka z „aero” zabiegów poczynionych na tkance SuperSixa.Aerodynamika tego modelu wynika nie tylko z samej ramy. Równie dużo zależy tu od zastosowania komponentów, które wchodzą w skład całego systemu rozwiązań. Cannondale lubi działać w ten kompleksowy, systemowy sposób – co widać praktycznie w każdym modelu, co było widać też w modelu SystemSix i teraz, czerpiąc z aerodynamicznego spadku, zostało zaadaptowane w nowym modelu. Wspomniane powyżej komponenty to po pierwsze carbonowa sztyca HollowGram 27 SL KNØT, której charakterystyczny przekrój ma dodatowo poprawiać zdolność ugięcia tego elementu, czyli komfort jazdy. O ten element ma dbać zresztą cały tylny trójkąt. Po drugie – cały kokpit został tu zaprojektowany z myślą o obniżeniu oporów powietrza i powiązanym z powyższym dążeniem do integracji. Mamy zatem mostek HollowGram KNØT dopełniony przez carbonową kierownicę HollowGram SystemBar SAVE. Dwuczęściowa konstrukcja kokpitu pozwala tu z jednej strony na regulację kąta nachylenia kierownicy. Z drugiej strony widać, że Cannondale starał się ukryć przewody, ale nie za wszelką cenę – na chwilę ujrzały one światło dzienne, by po wyjściu z kierownicy skryć się wewnątrz mostka i dalej w ramie. W ten sposób Cannondale czyni też ukłon w stronę swoich mechaników, którym znacząco ułatwia się wymianę przewodów – na co zresztą Cannondale zwraca uwagę od dawna (producent ten często rezygnował z wew. prowadzenia przwodów właśnie z praktycznych, serwisowych pobudek).(czytaj dalej)
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS