A A+ A++

Czytaj więcej

Na drugim miejscu pod względem popularności znalazły się obligacje czteroletnie (COI), które w pierwszym roku oszczędzania mają stałe oprocentowanie (obecnie wynosi 6,55 proc., tyle samo co w lutowej ofercie, ale w styczniu wynosiło 6,65 proc., a wcześniej 6,75 proc.), a w kolejnych latach równe inflacji w poprzednim roku powiększonej o 1,25 pkt proc. Sprzedaż tych papierów wyniosła 1,34 mld zł, najmniej od roku, jeśli pominąć minimalnie słabszy listopad. Udział tych papierów w całkowitej sprzedaży obligacji detalicznych w pierwszych dwóch miesiącach br. po raz pierwszy od marca 2022 r. zmalał zaś poniżej 30 proc. Tymczasem do listopada czterolatki cieszyły się największym wzięciem, a w pierwszej połowie ub.r. ich udział w sprzedaży zbliżał się do 60 proc.

Obligacje skradły blask lokatom

Inwestorzy detaliczni odzyskują też apetyt na obligacje roczne (ROR) o stałym oprocentowaniu, których popularność mocno spadła po tym, jak we wrześniu i październiku RPP obniżyła stopy procentowe. W lutym przeznaczyli na te papiery 0,84 mld zł, co dało im niemal 19 proc. udział w strukturze sprzedaży, najwyższy od sierpnia ub.r. Inwestorów nie zniechęciły ostatnie obniżki oprocentowania ROR-ów: z 6,25 proc. w grudniu, do 6,15 proc. w styczniu i 6,05 proc. w lutym i obecnie.

W poniedziałek podczas prezentacji „Raportu o inflacji” analitycy z Narodowego Ban … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSkarb Państwa pomoże klubowi ekstraklasy. Wielka burza w sieci. “Nitras zadziałał”
Następny artykułKoniec poszukiwań Pani Kasi. Policja odwołała komunikat