A A+ A++

Lekarz online najpierw oceni stan zdrowia pacjenta, na tej podstawie wystawi eReceptę, a jeśli trzeba to również eZwolnienie (L-4).

Lekarz online – zdalnej pomocy medycznej udziela już ponad 400 lekarzy online w sieci poradni telemedycznych haloDoctor.pl. Pacjent znajdzie ich o dowolnej porze (24/7), bez względu na miejsce zamieszkania. Telemedycyna to także kontakt z pielęgniarką, psychoterapeutą czy fizjoterapeutą.

 Uczestniczymy w epokowej zmianie polskiego systemu ochrony zdrowia – mówi Rafał Piszczek z Centrum Badawczo-rozwojowego Biostat®– właściciela sieci poradni telemedycznych haloDoctor.pl oraz Medfile S.A.

– Uruchomienie systemu telemedycznego zbiegło się w czasie z pandemią koronawirusa, która istotnie proces upowszechniania wizyt lekarskich online przyspieszyła.
Według naszych analiz w formie porad telemedycznych z wykorzystaniem Internetu i telefonu, może odbywać się około 60% konsultacji lekarskich – dodaje Rafał Piszczek.

Telemedycyna dobra na SARS-CoV-2

W związku z zagrożeniem epidemicznym zarówno Ministerstwo Zdrowia, jak i NFZ zalecają udzielanie porad za pośrednictwem infrastruktury teleinformatycznej jako główną formę opieki lekarskiej. Podobną opinię wydała Naczelna Izba Lekarska, działająca wspólnie z ministerstwem w ramach Telemedycznej Grupy Roboczej. Polskie prawo dopuszcza możliwość świadczeń telemedycznych. Nie ważne czy przez telefon, czy podczas czatu internetowego, czy też wideorozmowy, lekarze zawsze udzielają porad zgodnie z posiadaną wiedzą medyczną. W trakcie teleporady lekarz może zebrać wywiad, wykonać możliwe na odległość badania, konsultować wyniki innych badań (np. diagnostycznych), oceniać stan pacjenta, a także wystawić eReceptę oraz L4, w postaci eZwolnienia. Mimo różnic, co do formy i przebiegu, porada telemedyczna jest równoprawnym świadczeniem zdrowotnym, na zasadach analogicznych do osobistej wizyty w gabinecie.

Wiele przychodni POZ ogranicza przyjmowanie pacjentów albo wręcz zostało dla nich zamkniętych. Również gabinety specjalistyczne świecą pustkami, a pacjenci przecież nie przestali chorować. Dlatego bieżące porady lekarskie opierają się w ostatnim czasie na konsultacjach lekarskich online.

Pacjent wybiera lekarza online i eReceptę

Z perspektywy pacjenta ważne jest również to, że od lekarza “w internecie” może oczekiwać konsultacji wyników badań, które można przesłać w trakcie eWizyty. Jeżeli lekarz podczas konsultacji online uzna, że nie ma konieczności badania fizykalnego pacjenta, sprawnie i szybko wyda zalecenia dotyczące leczenia oraz wystawi eReceptę, a nawet eZwolnienie (L-4). O wiele łatwiej także  przedłuża się receptę. Bez ryzyka zakażenia i straty czasu na czekanie w kolejce. Recepta online z możliwością jej wystawienia z roczną datą ważności!

Korzystać z nowoczesnych poradni haloDoctor.pl mogą wszyscy, wystarczy dostęp do internetu – w komputerze lub smartfonie, albo za pośrednictwem zwykłego telefonu. Ten model funkcjonowania w sieci daje pacjentom całodobowy wybór, z dostępem obecnie do ponad 400 lekarzy. Wystarczy znaleźć lekarza specjalistę (porad udzielają oni już w ponad 40 specjalizacjach!), zarezerwować dogodny termin w dostępnym online kalendarzu (zazwyczaj tego samego dnia), albo od razu uzyskać oczekiwaną pomoc. Lekarzy udzielających porad online przybywa, zatem kontaktu można szukać praktycznie całą dobę przez 365 dni w roku (w trybie 24/7), w dowolnym dniu tygodnia, bez ograniczeń takich jak odległość do poradni specjalistycznej. W sieci poradni telemedycznych haloDoctor.pl pacjent może konsultować swój stan zdrowia m.in. z kardiologiem, onkologiem, pediatrą czy psychiatrą, a także dietetykiem, psychoterapeutą, fizjoterapeutą, pielęgniarką czy położną.

Pacjenci i lekarze mają do dyspozycji kilka wariantów konsultacji. Do pełnej oceny stanu zdrowia wygodniejsze od telefonu mogą okazać się czat lub wideorozmowa. Czat pozwala na spokojne,  tekstowe przekazanie lekarzowi, pielęgniarce lub fizjoterapeucie najważniejszych informacji, a także dokładne podanie na przykład przyjmowanych leków – np. przez spisanie nazwy z opakowania. Wideorozmowa przypomina wizytę osobistą, a lekarz może nie tylko zapytać o dolegliwości, lecz poprosić o pokazanie ewentualnych widocznych objawów.

Przygotowanie do konsultacji z lekarzem online jest naprawdę nieskomplikowane. Jeżeli pacjent posiada wyniki wcześniejszych badań w postaci plików elektronicznych lub na przykład zapisanych na płytce CD, to bez trudu prześle je lekarzowi. Wydruki lub inną dokumentację można po prostu sfotografować smartfonem – dbając o to, aby były czytelne – i też przekazać. Dodatkowym bonusem jest możliwość przechowywania przez lekarza dokumentacji pacjentów w bezpieczny sposób za pomocą zintegrowanego z systemem haloDoctor.pl oprogramowaniem gabinetowym. Podczas kolejnej konsultacji można przejrzeć kartotekę, historię leczenia, zapisane leki, a wszelkie działania biurokratyczne są zautomatyzowane, więc lekarz dysponuje czasem na rozmowę z pacjentem.

– Niektórzy pacjenci mają obawy, czy lekarz online, bez badania osobistego prawidłowo oceni stan ich zdrowia – zauważa Rafał Piszczek. – Nie trzeba się tym martwić, bo w razie wątpliwości lekarz po prostu zaleci wizytę osobistą w gabinecie. Na dodatek współczesna technologia pozwala diagnozować na odległość, a lekarz dyżurny, który ma dostęp do wyników, na bieżąco decyduje o terapii. Do samodzielnego badania stanu zdrowia z domu przygotowujemy w haloDoctor.pl sprzęt telemedyczny. To wynik współpracy z wiarygodnymi dostawcami, którzy m.in. jak Telemedycyna Polska S.A., oferują usługę kardiotele. W tym zakresie spodziewamy się zresztą najbardziej spektakularnych zmian i to w nieodległej przyszłości – zaznacza Rafał Piszczek.

Korzyści dla pacjenta w sieci haloDoctor:

·      Lekarz pierwszego kontaktu i lekarz specjalista dostępny 24h/7dni (np. ginekolog, endokrynolog, pediatra psychiatra, neurolog, kardiolog, lekarz med. estetycznej i wielu innych)

·      Szybki termin wizyty (najczęściej tego samego dnia) – z  natychmiastową rezerwacją w terminarzu

·      Usługi medyczne bez kolejki i straty czasu w poczekalni

·      eRecepta

·      eZwolnienie (L4 online)

·      Wygodna rozmowa z lekarzem – do wyboru: czat, telefon, wideo

·      Możliwość przekazania wyników badań (np. laboratoryjnych)

·      Automatyczna dokumentacja wizyt i kartoteka pacjenta, z natychmiastowym wglądem w historię choroby

·      Proste i bezpieczne opłaty za wizytę (np. PayU, karta płatnicza)

– Pierwsze miesiące pokazały, że najczęściej pacjenci zwracają się do lekarzy online, kiedy szybko potrzebują eRecepty online – informuje Rafał Piszczek, CEO MedFile S.A. – Nieskomplikowana procedura nie oznacza jednak, że lekarz wystawia ją automatycznie – zaznacza. Podobnie jest ze zwolnieniem lekarskim.

eRecepta czy eZwolnienie…

W przypadku przedłużania już stosowanych leków, warto przypomnieć sobie poprzednie zalecenia dotyczące stosowania, omówić samopoczucie, sprawdzić czy niewłączone zostały inne leki, które mową wchodzić w interakcje. Każda decyzja lekarza jest tak samo ważna, jak podejmowana podczas tradycyjnej wizyty w gabinecie, zatem elementem niezbędnym jest wywiad i opieranie się na rzeczywistych objawach. Wystawienie eRecepty podczas teleporady oznacza dla pacjenta, że zostanie mu ona przesłana na telefon w postaci SMS, albo wiadomości email – jako gotowy blankiet PDF do wydrukowania.

Podobnie z eZwolnieniem. L4 wystawi lekarz po konsultacji i upewnieniu się, że przerwa w pracy jest dobrze uzasadniona. Zgłaszający się po poradę pacjent, zanim uzyska eZwolnienie, może zostać poproszony o okazanie dokumentacji wcześniejszego leczenia, albo wyników badań laboratoryjnych. Jeżeli lekarz ma włączoną usługę wystawiania eZwolnienia, zostanie ono wysłane przez automatycznie do pracodawcy i ZUS. Do otrzymania e-Zwolnienia nie jest konieczne posiadanie Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Osoby, które już je mają, mogą za to w dowolnym momencie sprawdzić, np. jak jaki czas wystawione jest eZwolnienie, a także przejrzeć historię otrzymanych zwolnień lekarskich.

Czas na poradnie i przychodnie POZ

Do lekarza rodzinnego czy pierwszego kontaktu, którego zwykle odwiedzają pacjenci w POZ, też można zwrócić się w formie konsultacji lekarskich online. Taka teleporada będzie rozliczana w ramach umowy z NFZ. Dla przychodni POZ, mających umowę z NFZ, dołączenie do sieci poradni telemedycznych haloDoctor.pl oznacza jeszcze jedną korzyść: wykorzystanie nowoczesnego oprogramowania gabinetowego bez konieczności zatrudniania informatyków i zakupu dodatkowego sprzętu. Warto podkreślić, że placówka POZ może również otrzymać 80% dofinansowania na zakup oprogramowania do świadczeń telemedycznych, zgłaszając wniosek do swojego oddziału wojewódzkiego NFZ. Ponadto NFZ dopuszcza rozliczenie teleporad w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej oraz innych zakresach, np. w ramach opieki psychiatrycznej, leczenia uzależnień, czy porad realizowanych w ramach programów lekowych.  Teleporad w ramach świadczeń NFZ mogą także udzielać pielęgniarski i położne POZ.

Placówki medyczne w sieci poradni telemedycznych haloDoctor.pl mogą korzystać z integracji w systemie MedFile. W przygotowaniu lekarzy do pracy zdalnej z pacjentem pomagają asystenci MedFile, którzy wprowadzą w działanie niezwykle łatwego, intuicyjnego komunikowania się online.

– Sieć haloDoctor.pl jest otwarta dla wszystkich lekarzy, poradni i gabinetów lekarskich – informuje Rafał Piszczek. – To najtańszy sposób na modernizację i usprawnienie prowadzonej działalności, poczynając od oprogramowania, ujednoliconego systemu rezerwacji online, połączonego z tradycyjną rejestracją telefoniczną, aż po zarządzanie pracą personelu i automatyzację przechowywania Elektronicznej Dokumentacji Medycznej. W pełni zgodne z założeniami rządowego projektu eZdrowie i pozwalają placówce na realizację świadczeń telemedycznych – wyjaśnia Rafał Piszczek, CEO Medfile S.A., operatora haloDoctor.pl

Lekarze, przedstawiciele zawodów medycznych, poradnie i przychodnie POZ mają w sieci haloDoctor.pl dostęp do kompleksowego oprogramowania:

·        dostęp do systemu gabinetowego MedFile;

·        podłączenie do systemu eZdrowie (P1)

·        oprogramowanie automatyzujące wystawianie eRecept, eZLA

·        interaktywny kalendarz wizyt i system rejestracji

·        elektroniczną kartotekę pacjenta

·        elektroniczny system dokumentacji medycznej

·        moduł czat/wideo – zintegrowany z dokumentacją medyczną.

Telemedycyna w haloDoctor.pl – sieć poradni telemedycznych skupiająca ponad 400 specjalistów. Lekarze dostępni online cała dobę (24/7) skonsultują twój problem medyczny, wystawią e-Receptę a jeśli twój stan zdrowia wymagać będzie przerwy w pracy uzyskasz elektroniczne zwolnienie lekarskie po konsultacji telemedycznej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW kozielskim szpitalu będą wykonywać testy na koronawirusa. Coraz bliżej uruchomienia laboratorium
Następny artykułLG Velvet – smartfon o ciekawym designie z oficjalną datą premiery