W weekend wprowadzono ostatnią w tym roku korektę w rozkładzie jazdy pociągów. – Na odcinku Otwock – Pilawa składy pojadą znacznie szybciej niż dotychczas, co znacząco skróci czas podróży – mówi Jolanta Maliszewska z Kolei Mazowieckich. „Linia” dowiedziała się, że od tego tygodnia pociągi będą jeździły na tym odcinku z prędkością nawet 120 km/h, ale jednocześnie kierowcy muszą strzec się przejazdów drogowo- -kolejowych, bo szlabany jeszcze nie działają!
AGNIESZKA JASKULSKA
Modernizacja linii kolejowej na odcinku Otwock – Pilawa nabrała tempa. Wykonawca przyspieszył prace ze względu na to, że pod koniec roku planuje oddać do użytku drugi tor. Dotychczas pociągi kursowały tylko po jednym torze i z małą prędkością, co wydłużało czas podróży z Otwocka do Celestynowa czy Pilawy. Teraz to ma się zmienić. – W niedzielę, 8 listopada weszła w życie ostatnia w tym roku korekta rozkładu jazdy. Chodzi o zmianę uciążliwych ograniczeń prędkości na tym odcinku – informuje Jolanta Maliszewska.
Z jaką prędkością będą kursowały pociągi, czy na przejazdach drogowo-kolejowych działają już szlabany? Zapytaliśmy o to inwestora, czyli PKP PLK. Okazuje się, że kierowcy muszą mieć się na baczności, bo w wielu miejscach rogatki jeszcze nie działają. – Prace związane z budową nowych urządzeń na 12 przejazdach na trasie od Otwocka do Pilawy będą kontynuowane również po korekcie jazdy pociągów, który wprowadzono w weekend – mówi Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK. – Rogatki i sygnalizacje świetlne będą sukcesywnie uruchamiane od czwartku, 12 listopada. Do tego czasu kierowcy muszą zachować ostrożność na przejazdach i stosować się do przepisów ruchu – dodaje Wilgusiak. I podkreśla, że pociągi między Otwockiem a Pilawą będą kursowały z prędkością 120 km/h. – W rejonie przejazdów, do czasu uruchomienia urządzeń i rogatek, pociągi zwolnią, ale będą przyspieszały na innych odcinkach. Dzięki temu znacząco skróci się czas podróży – zapewnia tłumaczy Rafał Wilgusiak.
Przypomnijmy, że od grudnia pociągi będą kursowały po dwóch nowych torach między Otwockiem a Pilawą, co wyeliminuje „wąskie gardło” na trasie Pilawa –Warszawa. – Ma to duże znaczenie dla pociągów regionalnych i dalekobieżnych – podkreśla przedstawiciel PKP PLK. I dodaje, że najważniejsze prace na odcinku Otwock – Pilawa zakończą się według planowanego harmonogramu, czyli w drugim kwartale 2021 roku. – Po zakończeniu wszystkich prac pociągi będą kursowały z prędkością do 160 km/h – informuje Wilgusiak.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS