A A+ A++

W IV LO w Ostrowie Wielkopolskim zrezygnowano z tradycyjnego informowania o rozpoczętej lekcji lub przerwie. Wyłączono dzwonki, a zamiast nich na korytarzach zainstalowano specjalne LEDowe listwy, których kolor informuje, czy trwa właśnie lekcja. Takie rozwiązanie to same plusy – mówią nauczyciele i uczniowie.

Jak był dzwonek i pisaliśmy na przykład rozprawkę to dźwięk mocniej stresował, człowiek się spieszył, byle skończyć jak najszybciej i można było wtedy narobić błędów. Teraz jest o tyle spokojniej, że nie ma tego dodatkowego bodźca – powiedziała reporterowi RMF FM jedna z uczennic. 

Uczniowie mówią, że takie rozwiązanie uczy ich większej odpowiedzialności: sami muszą pilnować czasu, nie spóźniać się i kontrolować nauczyciela prowadzącego lekcję. Każdy z nas ma zegarek, telefon, wie jak odczytać godzinę – usłyszał reporter RMF FM.

Dla nauczycieli takie rozwiązanie początkowo było dużym szokiem. Nie wiedzieli, co przyniesie rezygnacja z dzwonków. Początkowo baliśmy się, że będzie mnóstwo spóźnień, ale jak się okazuje uczniowie rzeczywiście pilnują swojego i naszego czasu. Nie ma spóźnień – wyjaśnia Wojciech Kałuża, nauczyciel języka polskiego w IV LO. Musimy też pamiętać o uczniach z orzeczeniami, np. z orzeczeniem o autyzmie. Dla nich dźwięk dzwonka kojarzy się często z alarmem, stresuje. Teraz tego nie ma i jest to po prostu lepsze – dodał.

Uczniowie podkreślają, że koledzy z innych szkół z lekką zazdrością patrzą na rozwiązanie wprowadzone w IV LO. Z kolei nauczyciele widzą, że także inni pedagodzy myślą o szkole bez dzwonków.

Opracowanie:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzasowa organizacja ruchu 1408L i 1409L
Następny artykułJazda na ślepo w Starym Bielsku. Nawet lustra nie pomagają