A A+ A++

Co kupują online Polacy w zależności od sytuacji materialnej?

Największy odsetek osób robiących zakupy przez internet stanowią osoby o średniej sytuacji materialnej gospodarstwa domowego – jest ich ponad połowa1. Na drugim miejscu znajdują się osoby o dużym budżecie, zaś najrzadziej na zakupy online decydują się konsumenci określający swoją sytuację materialną jako „złą” (tylko 6% spośród wszystkich badanych)1.

Budżet gospodarstwa domowego ma wpływ nie tylko na częstotliwość zakupów online, ale również wybory e-konsumentów2. Przede wszystkim warto zauważyć, że osoby o dobrej sytuacji materialnej częściej niż inne decydują się na zakup produktów z większości kategorii2. Z kolei przedstawiciele gospodarstw domowych o mniejszym budżecie kupują rzadziej niż pozostałe grupy – wyjątek stanowi wyłącznie oprogramowanie komputerowe2.

Internauci o dobrej i średniej sytuacji materialnej najczęściej kupują w internecie odzież, kosmetyki i perfumy oraz książki, płyty i filmy2. W przypadku osób o mniejszym budżecie sytuacja jest nieco inna – ich najczęstszym wyborem są książki płyty i filmy, a w dalszej kolejności odzież oraz artykuły dziecięce i zabawki2.

A jak prezentuje się kwestia wydatków? Bez względu na poziom finansów, internauci najwięcej wydają na obuwie3. Różnią się tylko kwoty – osoby o dobrej sytuacji materialnej wydają na buty 217 zł miesięcznie, a na drugim miejscu – co ciekawe – znaleźli się kupujący w złej sytuacji finansowej, którzy płacą niewiele mniej, bo średnio 205 zł miesięcznie3.

Warto dodać, że dla wielu internautów sposobem na zakup online wymarzonych produktów są odroczone płatności – do tej pory zdecydowało się na nie 22% e-konsumentów4.

Visa Mobile – szybkie i wygodne rozwiązanie do płatności online

Osoby robiące zakupy przez internet, bez względu na stan swoich finansów, pragną mieć dostęp do różnych form płatności online5. Nic więc dziwnego, że na rynku pojawiają się nowoczesne rozwiązania, które powstają po to, by proces finalizowania transakcji był szybki i wygodny. Jednym z nich jest Visa Mobile6.

Rozwiązanie to wychodzi naprzeciw potrzebom tych osób robiących zakupy w internecie, które nie chcą w procesie płatności online wprowadzać danych swojej karty płatniczej czy haseł i dla których wypełnianie wielu pól formularza czy przeklikiwania się przez mnóstwo okienek przed sfinalizowaniem transakcji to strata czasu. Visa Mobile eliminuje te problemy – dane karty podaje się raz (na etapie konfiguracji usługi), zaś podczas płatności w sklepie internetowym należy tylko wybrać ikonę z tym rozwiązaniem, wpisać w wolne pole swój numer telefonu i zatwierdzić transakcję w aplikacji na telefonie6.

Jak wykonać płatność online z Visa Mobile? Trzeba uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej albo pobrać oddzielną aplikację ze sklepu dedykowanego konkretnemu systemowi operacyjnemu. Lista banków, które dają dostęp do tego rozwiązania, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html (niektóre mogą wymagać aktualizacji aplikacji albo innych dodatkowych czynności)6.

Artykuł powstał na zlecenie Visa Europe Limited.

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 151
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 178
  4. Raport Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2022, s. 118
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 77
  6. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 2.08.2022

Obserwuj nasz serwis na:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł24. Wystawa Twórców Ludowych w Prudniku
Następny artykułOddaj krew, zostań nowym honorowym krwiodawcą. Akcja krwiodawstwa 6 czerwca w M1