A A+ A++

Po co zgłaszać chęć zaszczepienia się? “W momencie, kiedy szczepienia będą dostępne dla Twojej grupy – dostaniesz maila” – wyjaśniają twórcy.

I podkreślają: “Zgłoszenie chęci szczepienia nie jest rejestracją na szczepienie. Zarejestrować się będziesz mógł w momencie, kiedy zostaną ogłoszone terminy szczepienia dla Twojej grupy i dostaniesz e-skierowanie”.

Zgłoszenia na szczepienie? Nie wiadomo, czy skuteczne

Formularz dla osób od 18. do 69. roku życia został uruchomiony o północy. Przynajmniej teoretycznie, bo pierwsi zainteresowani już kilka minut po godz. 24 otrzymywali taki komunikat:

“Przepraszamy, formularz zgłoszenia chęci szczepienia przeciw COVID-19 jest aktualnie niedostępny. Trwają prace serwisowe. Dostępność formularza zostanie wkrótce przywrócona”. Media społecznościowe zostały zalane zdjęciami niedziałającej witryny.

Możliwość zapisywania się została przywrócona około 15 minut przed godz. 1. Ale ci, którym udało się przesłać dane, alarmowali, że nie docierają do nich e-maile z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia i linkiem pozwalającym na dokończenie procedury. Potwierdzenia nie przyszły ani w nocy, ani w piątek rano.

Ale ci, którzy zgłosili się rano, potwierdzenia dostali bez problemu.

CZYTAJ TAKŻE: Gdzie można się zaszczepić na COVID-19? Znamy listę placówek

Kalendarium szczepień: czas na osoby 80+

Od dziś przez tydzień na szczepienia przeciw COVID-19 mogą zapisywać się osoby po 80. roku życia. W kolejnym tygodniu zaczną się zapisy 70-latków. Na szczepienie można się zarejestrować: dzwoniąc na infolinię (numer 989), w wybranym punkcie szczepień (najczęściej poradni rodzinnej) lub przez stronę Pacjent.gov.pl.

Dziennikarz “Wyborczej” Piotr Szyliński próbował zarejestrować telefonicznie swoich rodziców. – Właśnie dotarłem do momentu, że automat poinformował mnie, że kolejka przekracza 50 osób, mój numer został zarejestrowany i “oddzwonimy do Ciebie wkrótce” – relacjonował pół godziny po północy.

Bilans? Ponad 70 połączeń, blisko trzy godziny z telefonem przy uchu, od zawieszenia systemu, przez trzy momenty zwrotne po zapewnienie “Oddzwonimy” i wreszcie rozmowa zakończona sukcesem. W środku nocy.

Wyborcza to Wy

Czy Ty lub Twoi bliscy mieliście problem z zarejestrowaniem się na szczepienie przeciwko covid? A może wszystko poszło dobrze? Opowiedz nam o tym! Wyślij e-mail ([email protected]) lub wiadomość na Facebooku.

embed
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Oświęcim: Oświęcim. Ledowe ekrany z informacją pasażerską na początek na czterech przystankach przy ul. Dąbrowskiego
Następny artykułIT Wadowice: OSTRZEŻENIE – intensywne opady śniegu