Po co zgłaszać chęć zaszczepienia się? “W momencie, kiedy szczepienia będą dostępne dla Twojej grupy – dostaniesz maila” – wyjaśniają twórcy.
I podkreślają: “Zgłoszenie chęci szczepienia nie jest rejestracją na szczepienie. Zarejestrować się będziesz mógł w momencie, kiedy zostaną ogłoszone terminy szczepienia dla Twojej grupy i dostaniesz e-skierowanie”.
Zgłoszenia na szczepienie? Nie wiadomo, czy skuteczne
Formularz dla osób od 18. do 69. roku życia został uruchomiony o północy. Przynajmniej teoretycznie, bo pierwsi zainteresowani już kilka minut po godz. 24 otrzymywali taki komunikat:
“Przepraszamy, formularz zgłoszenia chęci szczepienia przeciw COVID-19 jest aktualnie niedostępny. Trwają prace serwisowe. Dostępność formularza zostanie wkrótce przywrócona”. Media społecznościowe zostały zalane zdjęciami niedziałającej witryny.
Możliwość zapisywania się została przywrócona około 15 minut przed godz. 1. Ale ci, którym udało się przesłać dane, alarmowali, że nie docierają do nich e-maile z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia i linkiem pozwalającym na dokończenie procedury. Potwierdzenia nie przyszły ani w nocy, ani w piątek rano.
Ale ci, którzy zgłosili się rano, potwierdzenia dostali bez problemu.
CZYTAJ TAKŻE: Gdzie można się zaszczepić na COVID-19? Znamy listę placówek
Kalendarium szczepień: czas na osoby 80+
Od dziś przez tydzień na szczepienia przeciw COVID-19 mogą zapisywać się osoby po 80. roku życia. W kolejnym tygodniu zaczną się zapisy 70-latków. Na szczepienie można się zarejestrować: dzwoniąc na infolinię (numer 989), w wybranym punkcie szczepień (najczęściej poradni rodzinnej) lub przez stronę Pacjent.gov.pl.
Dziennikarz “Wyborczej” Piotr Szyliński próbował zarejestrować telefonicznie swoich rodziców. – Właśnie dotarłem do momentu, że automat poinformował mnie, że kolejka przekracza 50 osób, mój numer został zarejestrowany i “oddzwonimy do Ciebie wkrótce” – relacjonował pół godziny po północy.
Bilans? Ponad 70 połączeń, blisko trzy godziny z telefonem przy uchu, od zawieszenia systemu, przez trzy momenty zwrotne po zapewnienie “Oddzwonimy” i wreszcie rozmowa zakończona sukcesem. W środku nocy.
Wyborcza to Wy
Czy Ty lub Twoi bliscy mieliście problem z zarejestrowaniem się na szczepienie przeciwko covid? A może wszystko poszło dobrze? Opowiedz nam o tym! Wyślij e-mail ([email protected]) lub wiadomość na Facebooku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS