Pepco Group miało w pierwszym półroczu zakończonym 31 marca 2021 r. 1995 mln euro przychodów i 324 mln euro podstawowej EBITDA – podała spółka w raporcie. Podstawowy zysk przed opodatkowaniem wyniósł 112 mln euro, a zysk netto 90 mln euro.
Spółka podała, że przychody raportowane wzrosły o 4,4 proc. rdr, a przy założeniu stałego kursu walutowego wzrosły o 9 proc. rdr. EBITDA wzrosła o 16,8 proc. rdr, a zysk przed opodatkowaniem o 47,2 proc. rdr. Zysk netto wzrósł o 49 proc. rdr.
Wzrost przychodów LFL sklepów prowadzących sprzedaż wyniósł 5 proc. i – jak podała spółka – był analogiczny do wyniku w trzech ostatnich latach poprzedzających pandemię COVID-19.
Z kolei sprzedaż LFL (dla wszystkich sklepów) spadła o 2,1 proc., co wynika z utraty ok. 15 proc. tygodni handlowych wskutek zamknięć sklepów w całej grupie w związku z pandemią.
Przychody sieci Pepco wyniosły 1017 mln euro, co oznacza wzrost o 9,5 proc. rdr i 3,1 proc. wzrostu przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 979 mln euro, czyli wzrosły o 15,2 proc. przy stałym kursie.
Jak podano, marża brutto wzrosła o 101 pb, dzięki bieżącym korzyściom w obszarze zaopatrzenia oraz krótkoterminowym korzyściom wynikającym z pandemii w postaci wzrostu przychodów ze sprzedaży towarów ogólnego przeznaczenia.
Saldo środków pieniężnych na koniec marca wyniosło 482 mln euro wobec 292 mln euro rok wcześniej, a zadłużenie netto wyniosło 1.271 mln euro wobec 1357 mln euro w porównywalnym okresie 2020 r.
Nakłady inwestycyjne grupy wyniosły 78 mln euro wobec 89 mln euro w I poł. roku obrotowego 2020.
Sieć Pepco Group liczyła na koniec marca 3.246 sklepów. W I półroczu spółka otworzyła 225 sklepów netto. W porównaniu z końcem marca 2020 liczba sklepów zwiększyła się o 402, co daje wzrost rok do roku o 14,1 proc.
Spółka podała, że w pierwszym półroczu otwarto 129 nowych sklepów Pepco netto, w tym 20 we Włoszech i 5 w Serbii. Uruchomiono też 27 nowych sklepów Dealz.
“Patrząc w przyszłość, pomimo krótkoterminowych wyzwań, które prawdopodobnie przyniesie ponowna inflacja, podstawowe założenia dotyczące sprzedaży pozostają zgodne z całorocznymi wytycznymi przedstawionymi w momencie debiutu giełdowego. W związku z tym mamy przekonanie, bazując na naszej wiodącej na rynku propozycji dla klientów, w atrakcyjnym sektorze dyskontów wielobranżowych, co do dalszego długoterminowego wzrostu zgodnie z naszymi obowiązującymi założeniami finansowymi” – podało Pepco Group.
Pepco Group podtrzymuje po pierwszym półroczu założenia finansowe na cały rok
“Zanotowaliśmy w pierwszym półroczu dobre wyniki sprzedażowe pomimo trudnego otoczenia handlowego związanego z pandemią. Możemy mieć pewność co do perspektyw dalszego rentownego wzrostu w drugiej połowie roku obrotowego. Z pewnością to będzie kolejny udany rok” – powiedział PAP Biznes Andy Bond.
“Jesteśmy zdecydowanie na drodze do osiągnięcia naszych założeń na ten rok. Jestem przekonany, że osiągniemy cele finansowe, których oczekuje rynek, a które były zawarte w naszym prospekcie emisyjnym. Podtrzymujemy nasze założenia dotyczące całorocznej sprzedaży LFL i marży brutto” – dodał dyrektor generalny.
Pepco Group podawało w prospekcie przy okazji majowej oferty publicznej, że spodziewa się w tym roku obrotowym wzrostu sprzedaży LFL i lekkiej poprawy marży brutto na sprzedaży.
Jak poinformował dyrektor generalny, wszystkie sklepy grupy są teraz otwarte, choć część z nich ma ograniczenia dotyczące liczby klientów.
“W całej Europie widać podobne trendy: klienci pozostają ostrożni, w niektórych lokalizacjach ruch jest nadal niższy, ale gdy już klienci robią zakupy, kupują dużo. Nasze wyniki sprzedażowe są zachęcające i zdecydowanie powyżej rynku. Zyskujemy udziały w rynkach, na których działamy” – powiedział Bond.
“W trzecim kwartale ponownie otworzyły się sklepy, które były zamknięte w roku ubiegłym. Dynamiki wzrostu LFL będą więc bardzo wysokie w drugim półroczu” – dodał.
Wskazał, że lepiej więc patrzeć na wyniki LFL sklepów prowadzących sprzedaż.
“Ta sprzedaż wzrosła w pierwszym półroczu o 5 proc., podobnie jak w latach poprzedzających pandemię COVID-19. To pokazuje w jakim miejscu jesteśmy, momentum w biznesie jest mniej więcej takie samo” – powiedział Bond.
“Po doświadczeniach z pandemii czujemy się jeszcze bardziej pewni naszego biznesu. Sytuacja działa na naszą korzyść, bo obawa przed kryzysem spowoduje, że będzie z pewnością więcej klientów szukających taniej oferty i segment dyskontowy będzie rósł. Spodziewamy się, że w przyszłości nasz biznes będzie rósł mocniej” – dodał.
Poinformował, że niepokojąca jest inflacja kosztów w łańcuchu dostaw.
“Nie podnosimy mocno cen naszych produktów, staramy się neutralizować ten wpływ wzrostu kosztów dzięki dobrym relacjom z dostawcami i dzięki naszym inicjatywom optymalizacyjnym. Obawiamy się jednak w średnim terminie znaczącego wzrostu kosztów niektórych elementów w łańcuchu dostaw. Chodzi o ceny surowców, w tym bawełny i tworzyw sztucznych, które rosną dwucyfrowo oraz ceny frachtu, które rosną o kilkaset procent. Na razie dobrze łagodzimy ten wpływ, ale zobaczymy, jak będzie wyglądać sytuacja w średnim terminie” – powiedział dyrektor generalny Pepco Group.
PONAD 400 NOWYCH SKLEPÓW W TYM ROKU
Dyrektor generalny poinformował, że w tym roku grupa planuje otworzyć łącznie ponad 400 sklepów, w tym 300-350 w sieci Pepco i ok. 100 w Poundland/Dealz.
Sieć Pepco Group liczyła na koniec marca 3.246 sklepów. W I półroczu spółka otworzyła 225 sklepów netto. W porównaniu z końcem marca 2020 liczba sklepów zwiększyła się o 402, co daje wzrost rok do roku o 14,1 proc. W pierwszym półroczu otwarto 129 nowych sklepów Pepco netto, w tym 20 we Włoszech i 5 w Serbii. Uruchomiono też 27 nowych sklepów Dealz.
W połowie czerwca Pepco Poland zawarło z CCC umowę ramową dotyczącą przejęcia 29 z 46 umów najmu powierzchni handlowych zawartych przez CCC Austria.
“Przyglądaliśmy się rynkowi austriackiemu i szukaliśmy tam możliwości rozwoju. Po wejściu do Hiszpanii i Włoch, Austria była logicznym kolejnym krokiem, bo jest blisko rynków, na których jesteśmy obecni. W Austrii jest wiele średnich i mniejszych miejscowości, gdzie czujemy się komfortowo. Jesteśmy pewni dobrych wyników sprzedaży. Zakładamy, że sklepy pozostaną otwarte w czwartym kwartale roku kalendarzowego” – powiedział Andy Bond.
Jak poinformował, spółka jest bardzo zadowolona z wyników we Włoszech i Hiszpanii.
“Sklepy notują wyniki lepsze od naszych oczekiwań. Jesteśmy pewni sukcesu Pepco na rynkach zachodnich” – powiedział Bond.
Pepco Group posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland. Sklepy grupy oferują odzież, produkty wyposażenia domu ogólnego zastosowania, w tym produkty sezonowe, a także produkty FMCG.
Pod koniec maja grupa zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.
Anna Pełka (PAP Biznes)
pel/ asa/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS