A A+ A++

PlayStation od dawna skutecznie przekonuje do siebie graczy interesującą biblioteką gier, które nie są obecne na konkurencyjnych konsolach Xbox. Nie ulega wątpliwości, że Microsoft na tym polu przegrywa z Sony, aczkolwiek amerykańskie przedsiębiorstwo poczyniło ogromne inwestycje w studia, które weszły w skład Xbox Game Studios i przygotowują produkcje na najnowszą generację sprzętu. Największym przejęciem jest ZeniMax Media właściciel Bethesdy Softworks oraz d Software odpowiadających za serie pokroju Wolfenstein, Fallout czy The Elder Scrolls.Konkurencyjne Sony posiada bazę 14 studiów deweloperskich w ramach SIE Worldwide Studios i okazuje się, że po nabyciu Insomniac Games mającego na koncie pozytywnie odebranego przez graczy Spider-Mana, raczej nie jest zainteresowane przejęciami w stylu giganta z Redmond.

Sony nie zamierza dokonywać ogromnych przejęć w stylu Microsoftu.

[embedded content]

Dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment Jim Ryan przyznał w wywiadzie dla GamesIndustry.biz, że dowodzona przez niego firma nie jest doceniania za sposób organicznego rozwinięcia możliwości tworzenia gier w ciągu tej generacji. Dodał, że najpewniej nie jest to tak dobrze rozumiane, jak standardowe przejęcia za ogromne pieniądze. Ryan wprawdzie nie wykluczył przyłączenia do SIE Worldwide Studios kolejnych ekip, aczkolwiek Japończycy stawiają tutaj na równomierny oraz dokładnie zaplanowany rozwój już dostępnych zespołów. “Nie jest to efekt ogromnych wydatków, lecz staranie zaplanowany wzrost naturalny” – powiedział Jim Ryan. Za przykład wymienił Sucker Punch i Ghost of Tsushime, który jego zdaniem odniósł sukces w branży gier.

Sternik Sony zaprosił przy okazji wszystkich do zapoznania się z line-upem premierowych tytułów PS4 czy PS3 i porównania go z tym, co pojawi się analogicznej fazie PS5. Jego zdaniem mamy do czynienia z najlepszym pakietem startowym w historii PlayStation. Cóż widać, że Sony jest dużo ostrożniejsze, jeżeli chodzi o wykładanie pieniędzy na nowe inwestycje i woli rozwijać już posiadane zespoły. Microsoft z kolei w przeszłości nabył takie studia jak: Ninja Theory (Hellblade), Playground Games (Forza Horizon), Obsidian (Fallout: New Vegas), InXile (Wasteland 3), Double Fine (Psychonauts), Undead Labs (State of Decay) i Compulsion (We Happy Few). Oczywiście czy są to opłacalne zakupy przekonamy się dopiero za jakiś czas, aż PlayStation 5 i Xbox Series X zdołają na dobre zagościć w domach graczy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAbradab, Rahim i Kleszcz serwują klip w 360° – “Apetyt”
Następny artykułMIĘDZYRZECZ: Terytorialsi pomagają w opiece nad pacjentami szpitala w Skwierzynie