A A+ A++

Skoda Enyaq iV przed chwilą zadebiutowała w Pradze. A w mateczniku marki, w fabryce Mlada Boleslav zakończyła się przebudowa linii produkcyjnej dla tego elektryka. Prace ruszyły latem 2019 roku. W tym czasie zmodyfikowano elementy konstrukcyjne budynku oraz technologie transportu części, tak by dostosować je do masy pojazdów elektrycznych oraz montowanych komponentów. Ponadto ostateczny montaż podwozia jest zautomatyzowany i obejmuje także instalację baterii.

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV to samochód błyszczący i świecący jak żaden inny. Wszystko przez 130 diod podświetlających cały przedni pas między reflektorami – ten szpanerski gadżet styliści nazwali Crystal Face / dziennik.pl

Skoda Enyaq iV ujawniona. Nowy SUV odbija argumenty przeciwników aut elektrycznych
Skoda Enyaq iV ujawniona. Nowy SUV odbija argumenty przeciwników aut elektrycznych

Zobacz również

Koszt inwestycji wyniósł niemal 32 mln euro (ponad 140 mln zł). Co ciekawe, linia produkcyjna zaadaptowana na potrzeby pojazdów zasilanych elektrycznie równolegle będzie służyła do produkcji modeli z innymi typami napędu. Będzie zatem możliwe produkowanie na niej nie tylko elektrycznej Skoday Enyaq iV, ale także tradycyjnych modeli Octavia i Karoq.

– Przebudowa linii produkcyjnej dla modelu Enyaq iV pozwala nam produkować pojazdy równolegle, zarówno w oparciu o platformę MEB, jak i platformy MQB. Jest to koncepcja unikatowa w skali całej Grupy Volkswagen – powiedział Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. produkcji i logistyki. – Pozwoli ona wytwarzać w naszej głównej fabryce od 250 do 350 sztuk modelu Enyaq iV dziennie. Oznacza to, że będziemy mogli zareagować na popyt rynkowy bez opóźnienia, zapewniając ciągłą pracę linii z pełną przepustowością – podkreślił.

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV / Skoda / Skoda

Enyaq iV to pierwszy model na volkswagenowskiej platformie MEB wytwarzany poza Niemcami. Do obsługi ciężkich baterii montowanych w podłodze auta zainstalowano specjalne roboty pomocnicze. Powstała też większa stacja robocza do regulacji wyświetlaczy typu head-up. Przy przebudowie wprowadzono wyższe standardy bezpieczeństwa, szczególnie w strefie montażu baterii. Zabezpieczenia przeciwpożarowe i kamery termowizyjne mogą monitorować temperaturę w hali fabrycznej przez całą dobę i w razie potrzeby uruchomić alarm.

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV

Zastosowanie architektury MEB przypominającej wyglądem deskorolkę z akumulatorem w środku pozwoliło na ustawienie kół niemal na rogach karoserii. Dzięki temu projektanci stworzyli sylwetkę o zupełnie innych proporcjach w porównaniu do wcześniejszych SUV-ów Skody / dziennik.pl

Skoda daje pracę Polakom

Co ciekawe, Skoda do zakładów w Mlada Boleslav poszukuje nowych pracownik…

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułMON: Polska nie zgłasza żądań terytorialnych wobec Białorusi; działania Mińska w sferze wojskowej bez uzasadnienia
Następny artykułZmiana w radzie nadzorczej EC Będzin