Silnik 1.4 TDCi: opinie kierowców o małolitrażowym dieslu Forda są dobre czy złe? To właśnie dziś sprawdzimy. Zobaczcie nasz raport.
Silnik 1.4 TDCi: opis i technologia
Choć oznaczenie TDCi bardzo mocno kojarzy się z gamą Forda, diesel o pojemności 1.4 litra i oznaczeniu DLD nie jest samodzielną pracą amerykańskich inżynierów. Identycznie jak w przypadku diesla 1.6 HDi, współpracowali oni z twórcami zatrudnianymi przez koncern PSA. Motor ma 1399 cm3 pojemności, pochodzi z rodziny groźnie nazwanej Tiger i występuje w dwóch wariantach. Motor korzystający z wtrysku common rail powstał w roku 2001 i nie posiada np. koła dwumasowego. Moc? Ta sięga 68 koni mechanicznych. Moment obrotowy? Ma wartość 160 Nm.
Silnik 1.4 TDCi – wersje:
- Silnik 1.4 TDCi – wersja I: 8 zaworów, doładowany (turbo o stałej geometrii łopatek), bez intercoolera, wyposażany w filtr cząstek stałych od 2006 roku,
- Silnik 1.4 TDCi – wersja II: 16 zaworów, turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek, intercooler – model 90 KM produkowany w latach 2002 – 2005.
Zobacz również:
Silnik 1.4 TDCi: opinie są dobre czy złe?
Diesel 1.4 TDCi był montowany pod maskami miejskich modeli koncernu PSA, w autach Mazdy czy Suzuki, a także w Fordach Fiesta czy Fusion (wersja europejska). Jego zalety? Był chwalony przez kierowców za wysoką kulturę pracy i wybitną oszczędność. Wady? Niestety 68-konny diesel nigdy nie miał wiele wspólnego z osiągami. Dla przykładu Fiestę szóstej generacji rozpędzał do pierwszej setki dopiero w 15,5 sekundy.
Silnik 1.4 TDCi jest trwały!
Opinie o silniku 1.4 TDCi są naprawdę dobre. Kierowcy mocno podkreślają, że przy dbaniu o podstawowe procedury serwisowe ta jednostka przez jakieś 300 – 350 tysięcy kilometrów nie powinna generować większych kosztów napraw. Przykłady usterek? W silniku 1.4 TDCi zdarzają się nieszczelności wtryskiwaczy – wymienić należy ich podkładki. Poza tym znane są przypadki uszkodzenia turbosprężarki – na szczęście mowa o prostej turbinie, której regeneracja kosztuje jakieś 600 – 700 złotych.
Silnik 1.4 TDCi – eksploatacja:
- pasek rozrządu – wymiana co 180 – 240 tys. km
- olej w silniku – wymiana co rok lub 20 tys. km
Zobacz również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS