74-letnia mieszkanka Szczawnicy odebrała telefon od mężczyzny, który podał się za policjanta i poinformował ją o “tajnej akcji prowadzonej przeciwko hakerom, którzy włamują się na konta bankowe i kradną pieniądze”. Aby ułatwić kobiecie dotarcie do banku oszust zamówił taksówkę w dwie strony. Seniorka podała oszustom dane do logowania do bankowości internetowej i straciła ponad 88 tysięcy złotych.
“Zatroskany” oszust zamówił jej pod dom taksówkę, którą pojechała do banku, gdzie uzyskała dostęp do bankowości internetowej. Następnie również taksówką mieszkanka Szczawnicy wróciła do domu. Myśląc, że „ratuje” swoje pieniądze, przekazała oszustom dane do logowania do bankowości internetowej i straciła ponad 88 tysięcy złotych. W poniedziałek kobieta zadzwoniła do Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie, gdzie podczas rozmowy z prawdziwym policjantem dowiedziała się, że została oszukana metodą „na policjanta”. Następnie o całym zdarzeniu poinformowała policjantów z Komisariatu Policji w Szczawnicy, którzy obecnie prowadzą czynności w sprawie oszustwa.
Policja przestrzega przed kontaktem z osobami nieznajomymi:
“Seniorze! Nie przekazuj osobom obcym informacji o posiadanych oszczędnościach. Pamiętaj! Policja nigdy nie prosi o przekazanie/przelanie na wskazane konto pieniędzy i nigdy nie dzwoni z takim żądaniem. Ponadto funkcjonariusze nigdy nie informują telefonicznie o prowadzonych „tajnych akcjach policyjnych”. Nie daj się oszukać!”
źródło: Komenda Powiatowa Policji w Nowym Targu
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS