Polski oddział marki LG opublikował na swoim profilu na TikToku seksistowską reklamę, która szybko wzbudziła kontrowersje wśród użytkowników z całego świata. Firma już usunęła spot i przeprosiła.
Polski oddział południowokoreańskiego producenta telefonów i telewizorów opublikował na swoim profilu na TikToku krótki spot, w którym chciał zareklamować urządzenie DualScreen. Marka postanowiła jednak zaprezentować zastosowanie produktu w dość kontrowersyjny sposób.
W tiktokowym spocie marki LG widzimy bowiem starszego mężczyznę, który robi od tyłu zdjęcia młodej kobiecie ubranej w krótką spódniczkę. Dziewczyna w pewnym momencie zauważa, co robi bohater reklamy i prosi go o pokazanie telefonu jako dowód – na ekranie widzi jednak tylko niewinne selfie starszego mężczyzny.
Ostatecznie okazuje się, że bohater faktycznie robił po kryjomu zdjęcia kobiecie, lecz dzięki urządzeniu DualScreen udało mu się to zamaskować przed dziewczyną.
O filmie szybko zrobiło się głośno w internecie – użytkownicy z całego świata uznali reklamę za seksistowską, co głośno postanowili skomentować w swoich mediach społecznościowych.
W odpowiedzi na kontrowersje marka LG usunęła spot i wydała oficjalne oświadczenie, w którym przeprosiła i przyznała, że „treść niedawno opublikowanego wideo na kanale Tik Tok była niezgodna ze standardami i polityką komunikacyjną LG Electronics”.
PS
Marka Volkswagen znalazła się w ogniu krytyki tuż po wyemitowaniu reklamy nowego modelu Golfa – internauci zarzucili firmie rasizm i nawiązywanie do ruchów białej supremacji.
PS2
Kampania niemieckiego ministerstwa transportu miała na celu promować bezpieczną jazdę na rowerze z użyciem kasku na głowę. Została jednak skrytykowana za seksizm.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS