A A+ A++

Szukając opakowań dla swoich produktów, można pogubić się w gąszczu możliwości. Zwykły szary papier już nie wystarczy, bowiem często zależy nam, aby klient już od pierwszego kontaktu z paczką czy produktem miał poczucie, że obcuje z przedmiotem klasy premium. Warto postarać się, by opakowania produktowe wyróżniały się na tle pozostałych.

Pudełka fasonowe, kieszonka otwarta lub zamykana, pudełka prezentowe, pudełka kartonowe, prezentowe z zawieszka lub bez, torebki z zamknięciem, na wino, gift boxy czy samozamykające się pudełka poduszki – to zaledwie kilka przykładów wśród oferty producentów. Oprócz nietypowych kształtów i formatów producenci opakowań oferują szeroka gammę surowców, z który są wykonane jak np. karton GC1 Neo Board 300 g (biało/biały), Kraftliner 250 g (brązowo/brązowy), karton Custom Kote 345 g (biało/brązowy), karton GC2 Alaska 330 g (biało/kremowy) czy karton Ovaro 350 g (brązowo/brązowy).

– Najważniejsze to nie tracić głowy i zastanowić się, który rodzaj opakowania najlepiej rezonuje z naszym produktem. Jeżeli opakowanie, ma być zabezpieczeniem produktu podczas podróży, nie potrzebne jest poszukiwanie ekstrawaganckich rozwiązań. Ter sprawdzają się, kiedy zależny nam, aby samo opakowanie zwróciło uwagę klienta. Wówczas warto ozdobić pudełko nadrukiem za pomocą uszlachetnień jak np. nietypowym wzorem, lakierem UV na wybranych elementach projektu graficznego albo pokrycie opakowania matową folią, która stworzy u odbiorcy poczucie obcowania z produktem z wysokiej półki – poleca doświadczony sprzedawca z firmy drukomat.pl.

Czasem sprzedaż produktu wiąże się z całą historią, warto by ta zaczynała się już od pierwszego kontaktu. Pudełko jest ważnym elementem, dlatego, planując kampanię reklamową produktu, warto poświęcić mu należyta uwagę. Niezależnie od tego czy jesteś przedsiębiorcą czy pracujesz na etat, twoja kreatywność sprawia, że to co robisz jest wyjątkowe, fajne i po prostu lepsze. Dlatego producenci opakowań już dawno poszerzyli swoja ofertę ponad gotowe szablony. Specjalizują się w rozpoznaniu potrzeb klienta, zrozumieniu ich i spełnieniu. Wykonują opakowania na zamówienie, często dedykowane w limitowanych wersjach. W takich firmach pracują niejednokrotnie absolwenci Akademii Sztuk Pięknych, zdolni graficy komputerowi a nawet projektanci mody. Również inżynierowie, bowiem aby optymalnie zapakować produkt, potrzeba jednak wiedzy interdyscyplinarnej i dużego doświadczenia. Należy uwzględnić wiele czynników takich jak odpowiednia technologia produkcji, efektywny proces pakowania u producentów dóbr, określona wytrzymałość zabezpieczającą zawartość w całym łańcuchu dostaw, funkcjonalność dla docelowego użytkownika oraz wyszukana forma przyciągająca uwagę konsumentów.

Polska Izba Opakowań oszacowała wartość rynku opakowań w Polsce w roku 2018 na 10,4 mld EUR (ok. 44,2 mld zł), co oznacza, że wzrósł on o 7% w stosunku do roku 2017. To wyjątkowo dobry wynik przemysłu opakowań w Polsce, bowiem średnia dynamika rozwoju światowego rynku opakowań wynosiła ok. 3,5-4%, zaś jego wzrost w krajach wysoko rozwiniętych nie przekraczał 2%.

To oznacza, że polscy producenci doskonale rozumieją, jak ważne jest opakowanie produktu i, jak pokazują ekonomiści, nie mają zamiaru na nim oszczędzać. Zawsze warto mieć wiedzę, co robi konkurencja i nadarzać za rynkiem, by potem zrobić się, jak ten papier, na szaro.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLekarze o “jedynej rzeczy, jaką teraz musimy zrobić”
Następny artykułPodkupowanie adeptów? Rodzice decydują