A A+ A++

Sprzedaż luksusowych apartamentów wzrosła w stosunku do średniej miesięcznej sprzedaży za I półrocze o blisko 26 procent – wynika z danych portalu luksusowemieszkania.pl. W zeszłym miesiącu sprzedano łącznie 455 luksusowych apartamentów, to o ponad 72 procent więcej niż w czerwcu.

  • Rynek nieruchomości w segmencie premium, jak zresztą każdych dóbr luksusowych, opiera się kryzysowi kredytowemu.
  • Rynek nieruchomości w segmencie premium jest całkowicie odporny na podwyżki stóp procentowych oraz inflację.
  • W lipcu sprzedano łącznie 455 luksusowych apartamentów.

W I półroczu sprzedano 2169  lokali premium (średnia miesięczna to 362 apartamenty), stanowi to wzrost o 25,7 proc, w stosunku do średniego miesiąca. Porównując te dane do lipca ubiegłego roku, kiedy sprzedano łącznie 514 mieszkań, oznacza to spadek o 11,5 proc. W porównaniu do całego rynku mieszkaniowego w Polsce, na którym nastąpiło załamanie sprzedaży, a spadki sięgnęły nawet 50 proc., wyraźnie widać, że rynek nieruchomości w segmencie premium jest całkowicie odporny na podwyżki stóp procentowych oraz inflację.

– Dane zarówno za ostatni miesiąc, jak i całe pierwsze półrocze potwierdzają tezę, że rynek nieruchomości w segmencie premium, jak zresztą każdych dóbr luksusowych, opiera się kryzysowi kredytowemu. Apartamenty te kupowane są głównie za gotówkę, więc podwyżki stóp procentowych i wynikająca z nich zdolność kredytowa mają niewielkie znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowych – mówi Robert Chojnacki, założyciel serwisu luksuwowemieszkania.pl.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Dobra kondycja rynku luksusowych apartamentów zupełnie mnie nie dziwi. Tego typu inwestycje należą do obszaru nieruchomości w segmencie premium, niezależnego od nastrojów konsumenckich czy wysokiej inflacji. Co więcej w czasach niepewnej sytuacji gospodarczej zakup takiego mieszkania, położonego w bardzo prestiżowej lokalizacji, może okazać się najlepszą lokatą naszego kapitału, zapewniającą ochronę przed galopującą inflacją – komentuje Katarzyna Tworska, dyrektor zarządzająca redNet 24, firmy specjalizującej się w sprzedaży mieszkań deweloperskich.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRuszył remont, autobusy jeżdżą inaczej
Następny artykułSkarby Podkarpacia: Czerteż i niezwykła cerkiew