A A+ A++
15 czerwca 2020

kategoria:
Aktualności strona główna

15 czerwca rozpoczął się nabór na rachmistrzów w Powszechnym Spisie Rolnym 2020. Postępowanie potrwa do 8 lipca. Aplikować można do Urzędu Miasta.

Rachmistrzowie przejdą szkolenia i egzamin, za ich prace przysługuje wynagrodzenie. Nabór już się rozpoczął, będzie trwał do 8 lipca, a zgłoszenia przyjmuje ciechanowski ratusz.

Na podstawie art. 20 Ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o Powszechnym Spisie Rolnym w 2020 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1728) kandydat na rachmistrza terenowego powinien spełniać następujące wymagania: być osobą pełnoletnią, zamieszkiwać na terenie danej gminy, posiadać co najmniej średnie wykształcenie, posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie oraz nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Kandydaci zobowiązani są do wzięcia udziału w szkoleniu, w ramach którego uzyskają informacje o statystyce publicznej (w tym tajemnicy statystycznej), o zakresie podmiotowym i przedmiotowym spisu rolnego, o sposobie wykonywania poszczególnych czynności w ramach bezpośredniego wywiadu z użytkownikiem gospodarstwa rolnego (w tym sposobie obsługi urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu rolnego).

Kolejnym etapem naboru jest egzamin. Osoba aplikująca jest wpisywana na listę kandydatów na rachmistrzów terenowych prowadzoną przez właściwego Gminnego Komisarza Spisowego pod warunkiem, że z egzaminu testowego uzyska wynik co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi. Kolejność na liście jest ustalana według liczby punktów uzyskanych z egzaminu testowego. Rachmistrza terenowego powołuje zastępca właściwego Wojewódzkiego Komisarza Spisowego spośród osób, które uzyskały najwyższą liczbę punktów z egzaminu testowego, kierując się kolejnością na liście kandydatów na rachmistrzów terenowych.

Kandydaci na rachmistrzów terenowych zarówno podczas szkolenia, jak i egzaminu oraz po szkoleniu posługują się własnym urządzeniem mobilnym z dostępem do Internetu.

Oferta kandydata na rachmistrza terenowego powinna zawierać:

  • Zgłoszenie kandydata na rachmistrza terenowego (zał. 1),
  • Kserokopię dokumentu potwierdzającego ukończenie co najmniej szkoły średniej.

Ofertę należy złożyć w formie pisemnej za pośrednictwem poczty lub osobiście w godzinach pracy Urzędu Miasta Ciechanów, w kopercie z napisem „Nabór kandydata na rachmistrza terenowego do PSR 2020 r.” w terminie od dnia 15.06.2020 r. do 08.07.2020 r. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej wskazanym terminie lub będą niekompletne nie będą rozpatrywane. Decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia dokumentów do Urzędu Miasta Ciechanów.

Adres do doręczeń: Urząd Miasta Ciechanów, Biuro Obsługi Interesanta, ul. Wodna 1, 06-400 Ciechanów. Dodatkowych informacji w sprawie naboru udziela Marta Ozdarska, tel. 23/6749235.

W spisie rolnym, który zacznie się 1 września rolnicy mają obowiązek udzielenia informacji o gospodarstwie rolnym. Więcej o Spisie Rolnym 2020 na stronie https://spisrolny.gov.pl.

Do pobrania:
Zał. 1 Kwestionariusz zgłoszeniowy kandydata na rachmistrza spisowego do PSR 2020

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZdrajca – przedpremierowo
Następny artykułRaport ze współpracy miasta Gdyni z organizacjami pozarządowymi za rok 2019