A A+ A++

W poniedziałek 22 maja o godz. 16 czasu moskiewskiego Rada Dumy Państwowej rozpatrzy wniosek przewodniczącego rosyjskiej Dumy Państwowej Wiaczesława Wołodina zakazu wjazdu do Rosji polskich ciężarówek. 

Pomysł ogłosił w niedzielę, 21 maja. Wołodin tłumaczy, że polscy przedsiębiorcy zarabiają na Rosji. Uważa, że zakaz wjazdu da zarobić rosyjskim firmom transportowym i uderzy w polskie podmioty. Szacuje, że zakaz doprowadzi do bankructwa 2 tys. firm i przyniesie polskiej gospodarce stratę 8,5 mld euro. 

Czytaj więcej

Nie jest jasne czego może dotyczyć zakaz. W przewozach międzynarodowych funkcjonują zezwolenia jednorazowe oraz wielokrotne, czyli EKMT, wydawane na podstawie Konferencji Ministrów Transportu (obecnie jest to International Transport Forum). Zezwolenia dzielą się także na dwustronne, tranzytowe i z krajów trzecich (np. polska ciężarówka podejmuje ładunek w Niemczech i przez Polskę wiezie do Rosji). 

Dla polskich przewoźników, którzy jeszcze jeżdżą do Rosji i krajów Azji Środkowej zakaz oznacza konieczność znalezienia innych rynków. W tym roku Polska miała wymienić 55 tys. zezwoleń, gdy 2 lata temu wymieniana pula była blisko 5-krotnie większa. Na dodatek w tym roku Rosja nie wydaje transze kwartalne. W kwietniu przysłała tylko transze na 3 tygodnie, więc złamała umowę i faktycznie już nie wpuszcza polskich samochodów. Rynek skurczył się do 300-400 mln dol. i funkcjonuje na nim do tysiąca firm. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDrogowe zamknięte koło
Następny artykułTragiczny wypadek w tomaszowskiej mleczarni. Zginęła kobieta przygnieciona przez regał z serami