A A+ A++

Poniedziałek przyniósł dwie pozytywne wiadomości o istotnych wrocławskich ulicach. Najpierw dowiedzieliśmy się o przetargu na projekt przebudowy Pułaskiego, a następnie na modernizację Powstańców Śląskich.

Powstańców Śląskich – wymiana nawierzchni

Projekt na remont obejmie nawierzchnię ulicy po obu stronach – od skrzyżowania z ulicą Swobodną do skrzyżowania z al. Hallera i Wiśniową. Zadanie będzie podzielone na trzy etapy:

  1. odcinek od skrzyżowania z ulicą Swobodną do skrzyżowania z ulicą Radosną i Szczęśliwą;
  2. nawierzchnia z kostką pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Wielka do ronda;
  3. prace od ronda do skrzyżowania z al. Hallera i Wiśniową.

W sumie to prawie 2 kilometry nawierzchni do wymiany. Uwaga, zakres tej inwestycji nie uwzględnia ronda, dla którego przygotowany będzie osobny projekt zagospodarowania wraz z zielenią.

Galeria zdjęć

Wygodniej i ciszej niż po kostce

Chętni do zaprojektowania remontu Powstańców Śląskich mogą składać oferty do 28 lutego. Wybrana firma dostanie pół roku na wykonanie zadania.

– Projektant będzie musiał uzyskać pozwolenie na prace od Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, ponieważ dla pierwszego i drugiego etapu obowiązuje strefa ochrony, która ma na celu zachowanie istniejącego kształtu tej ulicy na mapie Wrocławia – informuje Tomasz Jankowski (ZDiUM). – Z kolei fragment ulicy przeznaczony do modernizacji w trzecim etapie przebiega przez obszar miasta objęty ochroną konserwatora – dodaje.

W każdym z tych etapów dotychczasowa nawierzchnia z kostki zostanie rozebrana. Projekt zakłada też wymianę podbudowy na wszystkich odcinkach ulicy objętych inwestycją. W ramach prac remontowych zostanie odtworzona zieleń i chodniki w zakresie, w którym zostaną naruszone przy regulacji krawężnika. Dodatkowo w ramach prac wyregulujemy wpusty kanalizacji deszczowej i pokrywy studni.

Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu

Władze Wrocławia argumentują wymianę nawierzchni dwiema korzyściami. Pierwsza – poprawa komfortu podróży samochodami i autobusami. Druga – mniejszy hałas.

– Jesteśmy przekonani, że wspólnie z konserwatorem zabytków uda się wypracować optymalne rozwiązanie – wyjaśnia Tomasz Jankowski. – Przykład nawierzchni bitumicznej na ulicy Powstańców Śląskich przy Sky Tower pokazuje, że taki rodzaj jest jak najbardziej możliwy – dodaje.

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, projekt powinien być gotowy jesienią tego roku.


Zobacz również


Źródło: materiały prasowe

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowy Sącz: Jak wygląda rzeczywiste zadłużenie miasta?
Następny artykuł#BądźWidoczny #BądźBezpieczny TRUCK CARE ruszył cykl warsztatów na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym dla najmłodszych.