Wnętrze jednostki napędowej w czasie jazdy jest poddawane ogromnym siłom tarcia. A to tworzy wysoką temperaturę. Jeżeli dodać do tego spalanie mieszanki paliwowej, otrzymujemy scenariusz, w którym grzybki zaworów wylotowych potrafią się rozgrzać nawet do 800 stopni Celsjusza! Czemu zjawisko jest groźniejsze w przypadku instalacji LPG? Bo gaz spala się szybciej, a to znaczy że zawory są narażane na ekstremalną temperaturę przez dłuższy czas. A to nie koniec, bo zawory nie są też chłodzone np. paliwem dostarczanym do komory spalania.
Regulacja zaworów na LPG – awaria postępuje stopniowo!
Takie warunki sprawiają, że w samochodach posiadających instalację LPG luz zaworowy zmniejsza się szybciej. Skutek? Zawory najpierw stają się podparte, później przegrzewają się, a na końcu wypalają i wymagają wymiany. Objawy? Spada poziom kompresji, a silnik nie ma siły podczas jazdy. W tym kontekście szczególnego znaczenia nabiera takie pojęcie jak regulacja zaworów na LPG – kontroli należy dokonywać częściej i częściej kasować ewentualne odchylenia od wartości fabrycznych.
Regulacja zaworów na LPG – jakie są metody:
- śruba regulacyjna – najtańsza metoda, dodatkowy koszt stanowi uszczelka pokrywy zaworów,
- wymiana płytek regulacyjnych – wymienia są uszkodzone płytki regulacyjne (nie zawsze wszystkie), a do tego uszczelkę pokrywy zaworów,
- wymiana popychaczy tzw. szklanek – najdroższa metoda, wymienia się uszkodzone szklanki, a do tego należy zdemontować np. wałki rozrządu, cała procedura może kosztować nawet 2 tysiące złotych, na szczęście tą regulację wykonuje się przede wszystkim wtedy, gdy silnik zaczyna głośniej pracować.
Zobacz również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS