A A+ A++

Piątek na torze COTA przyniósł nową teorię na temat wysokich prędkości maksymalnych Mercedesa na prostych. Oprócz zwyżki mocy niemieckiego silnika swoją rolę odgrywa bardzo niskie zawieszenie, które pozwala samochodom W12 zmniejszać opór aerodynamiczny na takich odcinkach.

Pierwotnie niektórzy sugerowali nawet, że za tym rozwiązaniem kryje się jakaś nielegalna sztuczka, co spotęgowało plotki o tym, iż Red Bull, który ma na pieńku ze stajnią z Brackley w kwestii różnych protestów, pokusi się o skierowanie całej sprawy do FIA.

Wedle doniesień Auto Motor und Sport, tak też się stało. Jednakże wyniki dochodzenia nie zadowoliły ekipy spod znaku byka, gdyż Federacja nie doszukała się żadnych nieprawidłowości. Ba, okazało się nawet, że aż innych siedem ekip także korzysta z takiego patentu. Jeden z inżynierów Ferrari miał przekazać, że “to urządzenie jest używane od wielu lat”.

Kolejnym dowodem na to, że Mercedes nie stosuje nic nielegalnego jest fakt, iż tylna oś tegorocznego bolidu to element z 2020 roku, który trafił na listę homologowanych części.

Niemiecki serwis dostarczył też ciekawą teorię na temat przyczyny takiego działania Red Bulla. Austriacki team od początku zdawał sobie sprawę z tego, że nic wskóra u FIA. Sam Christian Horner przyznawał bowiem, że sztuczka ich rywali “nie jest czymś, co dopiero wprowadzili”.

Jak się okazuje, team z Milton Keynes chciał w ten sposób zmusić inżynierów Mercedesa do niestandardowych zmian, a przy okazji zająć trochę ich cennego czasu.

I rzeczywiście po piątkowych treningach Niemcy wymienili podłogę w swoich bolidach, natomiast Toto Wolff wyjawił później, że było to związane z dużymi wybojami na amerykańskim obiekcie, a nie reakcją Red Bulla. Tak więc interwencja “Czerwonych Byków” u FIA na niewiele się przydała.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzejazd kolejowo-drogowy w Zblewie CZASOWO NIECZYNNY! Rozpoczęła się naprawa torów oraz przejazdu kolejowego z DW214
Następny artykułINWESTYCJE Z „POLSKIEGO ŁADU” W ŁUKOWIE