A A+ A++

Niemiecki ADAC przygotował kolejną edycję raportu dotyczącego awaryjności pojazdów. Ujęto w nim zarówno te najbardziej, jak i najmniej awaryjne auta w 2019 roku.

Samochody podzielono na pięć segemntów: auta mini, małe, klasy niższej-średniej, średniej i wyższej. Niemiecki Automobilklub ADAC świadczy usługi m.in. w zakresie pomocy drogowej. To dzięki zbieranym danym z tego sektora powstaje raport dotyczący awaryjności samochodów. Uwzględniane są w nim zgłoszenia kierowców unieruchomionych pojazdów przez awarię i do których została wezwana pomoc drogowa ADAC.

W rankingu zostały uwzględnione samochody w wieku do 10 lat, oferowane w sprzedaży przynajmniej od trzech lat w niezmienionej formie i są modelami popularnymi – których w Niemczech zarejestrowano minimum 10 tys. sztuk. W raporcie wzięto pod uwagę 113 modeli samochodów, 25 różnych marek oraz zarejestrowanych 3 756 266 awarii jakie zostały zgłoszone do niemieckiego automobilklubu w 2019 roku. Wyszczególnienie najbardziej oraz najmniej awaryjnych aut zostało przestawione w poniższej tabeli z podziałem na segmenty.

CZYTAJ TAKŻE: ADAC sprawdziło, które źródło napędu jest najbardziej ekologiczne

KLASA MINI (segment A):

Aż dwa modele Smarta na pierwszych dwóch pozycjach. To nie wróży dobrze patrząc na to, że to całe portfolio tej marki. Najlepiej wypadła Toyota Aygo. Ciekawe czy reszta rodzeństwa –  Citroen C1 i Peugeot 107 wypada podobnie dobrze.

Smart forfour.

NAJBARDZIEJ AWARYJNE
1. Smart ForFour (rok produkcji 2015-2016)
2. Smart ForTwo (rok produkcji 2015-2016)
3. Fiat 500 (rok produkcji 2014-2015)

NAJMNIEJ AWARYJNE
1. Toyota Aygo
2. Volkswagen Fox

Toyota Aygo.

AUTA MAŁE (segemnt B)

Pierwsze miejsce Hyundaia jest zaskoczeniem. Koreańska marka nie uchodzi za awaryjną. Jednak to nie jedyny model Hyundaia, który pojawił się na liście awaryjnych modeli. Najlepiej wypadło Audi A1. Ogólnie niemiecka marka zaprezentowała się w statystyce ADAC od najlepszej strony. Można śmiało powiedzieć, że Audi jest zwycięzcą tej statystyki. Jak widać francuskie samochody w segmencie B nie zasługują na złą reputację. W Top10 najmniej awaryjnych aut znalazły się aż trzy francuskie auta – Citroen C3, Peugeot 208 i Renault Captur.

Hyundai i20.

NAJBARDZIEJ AWARYJNE
1. Hyundai i20
(rok produkcji 2011-2015)
2. Opel Meriva (rok produkcji 2017)

NAJMNIEJ AWARYJNE
1. Audi A1

2. Citroen C3
3. Fiat Punto
4. Honda Jazz
5. Mazda CX-3
6. MINI Mini
7. Mitsubishi Space Star
8. Peugeot 208
9. Renault Captur
10. Suzuki Vitara
11.Toyota Yaris

Audi A1.

KLASA NIŻSZA-ŚREDNIA (segment C)

W tym segmencie aż dwa Fordy i kolejny Hyundai na pierwszych trzech miejscach najbardziej awaryjnych modeli w segmencie C. Pozostałe pozycje zdominowała KIA i Renault. Po drugiej stronie listy (tej pozytywnej) króluje Audi, BMW i Mercedes.

Ford C-MAX.

NAJBARDZIEJ AWARYJNE
1. Ford C-MAX
(2010)
2. Ford Kuga (2012)
3. Hyundai i30 (2010)
4. Kia Ceed (2011-2013)
5. Kia Sportage (2011)
6. Nissan Qashqai (2016-2017)
7. Peugeot 308 (2010-2012)
8. Renault Kangoo (2015-2017)
9. Renault Scenic (2014-2015)

NAJMNIEJ AWARYJNE
1. Audi A3
2. Audi Q3
3. BMW serii 1
4. BMW serii 2
5. BMW X1
6. Hyundai Tucson
7. Mercedes-Benz Klasy A
8. Mercedes-Benz Klasy B
9. Mercedes-Benz CLA
10. Mercedes-benz GLA
11. Mitsubishi ASX
12. Skoda Rapid
13. Volkswagen Beetle

Audi A3.

KLASA ŚREDNIA (segment D)

To, że przy wyborze używanej Insigni trzeba uważać wiedzą chyba wszyscy. Warto też się przyjrzeć bl … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRozszerzenie zakresu pracy UM
Następny artykułProkocim. Skatował 80-letnią matkę, później schował się w śmietniku