A A+ A++

– Wszystko zależy od tego, jakie filmy chcemy stworzyć, jak bardzo będą zaawansowane i jak bardzo realistyczne. Proste nagrania z postacią ruszającą ustami do podłożonego głosu, czy np. podmiana twarzy, gdy posiadamy jedynie zdjęcie osoby, obecnie jest w stanie stworzyć każdy z poziomu chociażby aplikacji na telefon. Stworzenie nagrań takich jak te, które publikuję, zazwyczaj zajęło mi 15-30 minut z poziomu telefonu – wylicza TikToker.

Aplikacje nawet dla laików

Narzędzia do tworzenia fałszywek są obecnie łatwe w użyciu, dostępne i tanie. Przykładowo produkty D-ID, umożliwiające przekształcanie zdjęć w filmy, to wydatek na poziomie niecałych 5 dolarów miesięcznie. W zamian użytkownik może stworzyć film lub filmy o całkowitym czasie do 10 minut. Najdroższe subskrypcje kosztują niecałe 200 dolarów miesięcznie, pozwalając na „produkcję” 175-minutowych nagrań. Za darmo, oczywiście w ograniczonym zakresie, można natomiast korzystać z HeyGen, jednego z najbardziej popularnych generatorów wideo SI, który pozwala przekształcić każdy tekst w animowany film z awatarami. Płatne, rozwinięte subskrypcje, zaczynają się od 24 dol. za miesiąc, najdroższa opcja opiewa na ponad 430 dol. miesięcznie. I wreszcie nasz polski jednorożec — amerykańska spółka, rodem z Warszawy — ElevenLabs, której produkty pozwalają zamienić tekst pisany w mowę, a także klonować głos, 30 minut nagrania wyceniła na niecałe 5 dolarów — tak wygląda jej podstawowa miesięczna subskrypcja. 500 minut kosztuje niecałe 100 dolarów, również w miesięcznej subskrypcji.

– Bazowanie na gotowych narzędziach przy adaptacji contentu z wykorzystaniem technologii deepfake z pewnością pozwala na pewne oszczędności, zwłaszcza jeśli myślimy o social mediach i personalizacji. Jeśli mówimy jednak o kampaniach, których centralnym punktem jest jak najlepsze i najdokładniejsze odwzorowanie zachowania, sposobu bycia, mówienia, czy nawet poruszania się konkretnej postaci, koszty wzrastają wraz z poziomem jej skomplikowania — zauważa Anna Nowak, dyrektor ds. technologii kreatywnych w dentsu Polska.

Jedno jest pewne: za niewielkie pieniądze praktycznie każdy może puścić w świat swojego własnego deep fake’a. Coraz trudniej natomiast tworzyć filmy bez żadnych reguł – branża powoli zaczyna się cywilizować.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułВзрывы в Белгородской области: горит нефтебаза
Następny artykułSam Altman: AI nie jest „istotą”, a jednym z kolejnych narzędzi