Historia białostockich tuneli pod torami uruchomionej w 1862 roku kolei warszawsko-petersburskiej sięga przełomu XIX i XX wieku. Wiadomo, że istniały już w 1907 roku, ale w 1886 roku jeszcze ich nie było. Tunele pozwalały przedostać się przez nasyp, którym poprowadzono kolej, w ciągu tzw. strategicznej drogi wojskowej wiodącej dzisiejszymi ulicami Baranowicką, Pod Krzywą, Zwierzyniecką, Kopernika i Hetmańską.
Białystok. Dwa tunele pod torami PKP
Tak naprawdę to dwa tunele. Każdy z nich ma dwa sklepione przeloty. Wymurowano je z żółtej cegły. Dodatkowo końce wykonane zostały z bloków granitowych. To one akcentują wloty do poszczególnych nitek przejazdów. Z granitowych ciosów wykonane są też pierwsze odcinki sklepienia tunelu.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS