A A+ A++

Enter Air to polski przewoźnik specjalizujący się głównie w przewozach czarterowych. Współpracuje z największymi biurami podróży w Polsce, takimi jak Rainbow Tours, Itaka, TUI czy Coral Travel

W środę poinformowano o zarzutach, które postawił liniom lotniczym prezes UOKiK.

Niedotrzymywanie terminów dotyczących reklamacji to niejedyny powód skarg podróżujących

“Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływają liczne skargi dotyczące problemów z reklamacjami w sprawie uszkodzonych bagaży lub opóźnień lotów. Po analizie tych sygnałów i doniesień z serwisu Facebook, gdzie poszkodowani opisują swoje doświadczenia z przewoźnikiem oraz po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, prezes UOKiK postawił spółce Enter Air zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Zakwestionował aż 10 praktyk przedsiębiorcy” – poinformował UOKiK. 

Urząd dodał, że linie przede wszystkim nie respektują prawa dotyczącego terminu odpowiedzi na reklamację

“Od 1 stycznia 2023 r. przedsiębiorcy mają na to 14 dni. Jeśli w tym czasie nie ustosunkują się do reklamacji konsumentów, oznacza to, że uznali je w całości. Tymczasem Enter Air nadal informuje, że rozpatrzy reklamacje w ciągu 30 dni” – czytamy.

Enter Air ma proponować zaniżone odszkodowania

Wątpliwości urzędu budzi też to, że Enter Air proponuje pasażerom ugodę jako natychmiastową ofertę w przypadku opóźnienia lotu o co najmniej trzy godziny lub odwołania go “z powodów innych niż nadzwyczajne okoliczności”.

“W ten sposób wymusza podjęcie szybkiej decyzji, która dla konsumentów nie jest korzystna, proponując na przykład 100 euro, zamiast należnych 250 euro”. 

Również w przypadku, gdy podróżni składają reklamacje wnioskując o odszkodowanie na określoną prawem kwotę, Enter Air – według urzędu – nie uwzględnia całości roszczeń.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUszkodzony bagaż? Opóźniony lot? Enter Air z zarzutami UOKiK-u
Następny artykułZastój w sprzedaży samolotów 737 Max. Boeing sprzedał zaledwie trzy maszyny