A A+ A++

Znacie mnie „od kuchni”. Wiecie, że uwielbiam przygotowywać nowe receptury i dodawać życiu wielu ciekawych smaków.  Dzisiaj chcę się z Wami podzielić przepisem… na dobrą komunikację.

Komunikacja interpersonalna to jeden z najważniejszych elementów naszego życia. Porozumiewamy się, żeby wyrazić uczucia, emocje i potrzeby, dzielimy się wiedzą oraz budujemy relacje.

Jak mówić, żeby nas słuchano? Znam bardzo dobry przepis 🙂

Podstawą dania jest równowaga

W tym przypadku chodzi o tę między nadawcą i odbiorcą. Słuchając aktywnie i zadając dodatkowe pytania, informujemy rozmówcę, że rozmowa jest dla nas ważna i zachęcamy go do kontynuacji, a także poznajemy więcej szczegółów.

Ważnym składnikiem jest kontakt wzrokowy

Patrząc w oczy budujemy zaufanie, ale spojrzenie powinno być naturalne i spokojne. Natrętne wpatrywanie się spowoduje dyskomfort rozmówcy i wycofanie. Unikanie czyjegoś wzroku może być interpretowane jako brak szczerości.

Unikaj składników sztucznych i postaw na naturalność

Szczerze i naturalnie wyrażajmy swoje opinie i nie bójmy się mówić „nie”, jeśli się z czymś nie zgadzamy.

Garść konkretów 

Dbajmy o jasność komunikatu, mówmy o faktach w sposób jednoznaczny, unikniemy nieporozumień.

Więcej, niż szczypta opanowania

Nie traćmy cierpliwości, jeśli nie zgadzamy się z opinią rozmówcy, zachowujmy spokój.

Przyprawmy nasze „danie” informacją zwrotną

Pozwali nam to poznać reakcję rozmówcy na nasz komunikat, dowiedzieć się, czy zostaliśmy zrozumiani, a także pozwoli nam to podsumować ustalenia.

W przepisie na komunikację mogą się też pojawić trujące składniki

Unikaj plotek, oceniania, narzekania, obwiniania, wyolbrzymiania i przede wszystkim nieprawdy lub niesprawdzonych informacji.

Pamiętaj, że zarówno mówisz, jak i słuchasz całym ciałem 🙂 Słowa powinny być spójne z informacją przekazywaną przez ciało, inaczej rozmówca nawet podświadomie wyczuje fałsz. 

Komunikacja, to podstawa relacji prywatnych i zawodowych. Jeśli chcesz odbyć ważną rozmowę, to poświęć rozmówcy odpowiednio długi czas. Pośpiech może być przyczyną nieporozumień i konfliktów. Mów wolno i nawet jeśli jesteś zdenerwowany, to staraj się opanować. Zminimalizuj bodźce, które mogą odwrócić Twoją uwagę lub uwagę rozmówcy (telewizor, telefon, itp.)

 

Komunikacja to narzędzie, które może przed Tobą otworzyć wiele i drzwi i wybudować wiele mostów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak długo potrwa odbicie na rynku akcji w Europie?
Następny artykułJest nowy Dziennik Ustaw Nr 188 (2019-09-27)