A A+ A++

Rozwój e-commerce sprawia, że na rynku pojawiają się coraz to nowi sprzedawcy, co przyczynia się bezpośrednio do wzrostu konkurencji. Każdemu właścicielowi sklepu internetowego zależy, aby to właśnie do siebie przyciągnąć internautów. Jakie aspekty działalności warto rozwijać, by spełnić oczekiwania klientów?

Co wpływa na decyzje zakupowe internautów?

Różne metody płatności, niskie ceny, atrakcyjny wygląd strony czy tania paczka? Co najbardziej przyciąga uwagę polskich internautów? Według raportu „E-commerce w Polsce 2022” opublikowanego przez firmę Gemius, do najważniejszych trzech czynników wyboru danego sklepu można zaliczyć:

  • Atrakcyjne ceny produktów (47%),
  • Niskie koszty dostawy (41%),
  • Pozytywne wcześniejsze doświadczenia (35%).

Klienci zwracają także uwagę na wiarygodność danego przedsiębiorstwa. Według badanych świadczą o tym przede wszystkim opinie o sklepie możliwość płatności przy odbiorze, a także czytelna informacja o zwrotach i reklamacji.

Nie można jednak wrzucać wszystkich internautów do przysłowiowego jednego wora. Dla przykładu, wśród grupy wiekowej 15-24 lata zdecydowanie istotnymi czynnikami są również kody rabatowe i atrakcyjny wygląd strony internetowej. Dlatego też warto sprecyzować swoją grupę docelową. Sprzedawca, który mniej więcej wie, kim są potencjalni klienci sklepów internetowych, dopasowuje swoją ofertę produktową pod ich potrzeby. Zwiększy to szansę na sprzedaż.

Kim są kupujący w sieci?

W ostatnich latach obserwuje się wzrost odsetka internautów, którzy korzystają z opcji zakupów online – obecnie jest ich 77%. Spośród nich aż 75% deklaruje, że o wiele częściej korzysta z polskich sklepów internetowych. Na zakupy w tych zagranicznych decyduje się 32%. A kim właściwie są polscy internetowi konsumenci?

Nieznacznie częściej na zakupy online decydują się kobiety (52%) niż mężczyźni (48%). Z kolei przeważającą grupą wiekową są osoby w przedziale 35-49 lat. Tuż za nimi są konsumenci w wieku 50+, a na trzecim miejscu ci w wieku 25-34 lat. Wpływ na to może mieć sytuacja materialna. Warto również mieć na uwadze, że 40% internautów to osoby z wyższym wykształceniem oraz że częściej taką formę zakupów wybierają mieszkańcy większych miast (powyżej 200 tys.).

Jak usprawnić procesy logistyczne w firmie e-commerce?

Tania i szybka dostawa to jeden z kluczowych warunków skutecznej sprzedaży internetowej. Dlatego też należy zadbać o to, by cała logistyka sklepu działała bez zarzutów. Dzięki współpracy z firmami kurierskimi można klientom zaoferować niższe ceny za dostarczenie przesyłek. Przykładem kompleksowych rozwiązań dla biznesu jest usługa InPostu – fulfillment. W jej zakres wchodzi integracja sklepu z dostawcą, magazynowanie, pakowanie przesyłek, wysyłka i obsługa zwrotów.

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z organizacją różnych obszarów – marketingowych, logistycznych czy produktowych. Sprzedawca ma możliwość zlecenia części działań zewnętrznej firmie. W przypadku procesów związanych z wysyłką produktów warto podjąć współpracę z firmą InPost.

—artykuł sponsorowany—

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCel: Oferta z Legii była kusząca
Następny artykułWrocław: W biurowcu na pl. Jana Pawła II powstanie klinika [ZDJĘCIA]