A A+ A++

“Szanowny Kliencie, w związku z epidemią dezynfekujemy wszystkie paczki przed dostarczeniem. Aby otrzymać swój zakup, dopłać X zł na poniższe konto” – tak może wyglądać SMS, który u każdego odbiorcy powinien spowodować zapalenie czerwonego światła.

Bank ING przypomina swoim klientom, że oszuści nie śpią i nieustannie wymyślają nowe “scenariusze”, by wyłudzić od nas pieniądze.

– Oszustwa z użyciem wiadomości SMS są coraz popularniejsze i coraz bardziej zaawansowane. Cyberprzestępcy rozsyłają w nich linki do stron phishingowych. Głównie próbują przejąć cyfrowe tożsamości swoich ofiar. Czasami rozsyłają też odnośniki do stron, zawierających niebezpieczne oprogramowanie – ostrzega bank.

Oszukańcze SMS-y dość łatwo rozpoznać. Najczęściej będą zawierały informację o konieczności wykonania szybkiej płatności na niską kwotę.

Oszuści mogą namawiać do dodatkowej opłaty za szybsze doręczenie paczki, konieczność jej dezynfekcji czy choćby ze względu na rzekomą zmianę przepisów. Link z SMS-a prowadzi do podstawionej strony płatności, gdzie możemy nieświadomie przekazać przestępcom swoje poufne dane (np. login i hasło do bankowości).

Ilekroć dostaniemy tego rodzaju wiadomość, wykażmy się ostrożnością i nie reagujmy bezkrytycznie na instrukcje w niej zawarte.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPostawił na nogi wszystkie służby. Alarm w bloku był fałszywy
Następny artykułAbsurdalny Spacer Miejski ze Spacermistrzem