A A+ A++

Wiosną planował, że w tym kwartale rozpocznie sprzedaż seryjnych modeli. Do wystąpienia z wnioskiem o bankructwo zmusił producenta brak kapitału i trudności w pozyskaniu funduszy. Spółka potrzebuje 4,6 mln euro. Inwestorzy oraz banki obawiali się braku dostaw części i zablokowanie produkcji. W sierpniu zbankrutował dostawca akumulatorów Proterra, co spowodowało spadek liczby zmontowanych samochodów ciężarowych. Volta ma siedzibę w Szwecji, ale prowadzi działalność w Wielkiej Brytanii i zapowiedziała, że ​​wkrótce złoży wniosek o upadłość w Wielkiej Brytanii. 

Producent elektrycznych ciężarówek zebrał od inwestorów około 455 milionów euro (wg. CB Insights) i podał, że ma portfel zamówień na ponad 5000 pojazdów. Jednym z bardziej znanych klientów był DB Schenker, który zamówił 150 tych ciężarówek z dostawą jeszcze w tym roku. Volta Trucks wybrała fabrykę w Austrii do produkcji swoich ciężarówek i pracowała nad produkcją masową. 

Czytaj więcej

W marcu br. miejska ciężarówka dystrybucyjna Volta Zero otrzymała europejskie dopuszczenie do sprzedaży. Producent zamierzał wynajmować długoterminowo ciężarówki poprzez (początkowo) cztery centra usług ulokowane w pobliżu Paryża, Londynu, regionu Ruhry oraz Madrytu. 16-tonowy furgon miał zasięg 150-200 km. 

Volta Trucks została założona w 2019 roku w Sztokholmie przez Carla-Magnusa Nordena. Przygotowała miejski ciężarówki dystrybucyjne o ładowności 7 ton z zabudową furgon i chłodnia. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułManuela Gretkowska w łódzkiej galerii graffiti. Pisarka przyjedzie do Łodzi, “Wenecji rynsztoków”
Następny artykułNiska masa urodzeniowa czterokrotnie zwiększa RYZYKO STŁUSZCZENIA WĄTROBY