A A+ A++

Mieszkańcy zgłaszają radnym kłopoty związane z opóźnieniami tramwajów w wyniku braku priorytetu na drogach, co prowadzi do znaczących opóźnień w transporcie publicznym. Radny Paweł Sowa, reagując na te sygnały, zwrócił się do władz miasta z interpelacją, w której wskazał konkretne lokalizacje, gdzie problem jest najbardziej zauważalny.

Sowa wymienił w swoim zapytaniu miejsca takie jak skrzyżowanie Matyi i Towarowej, gdzie tramwaje linii 5 i 17 mają trudności z płynnym przejazdem, a także inne ważne węzły komunikacyjne miasta, takie jak Rondo Kaponiera czy Most Uniwersytecki. Wymienione lokalizacje to tylko przykłady, gdzie kierujący tramwajami i pasażerowie doświadczają opóźnień sięgających nawet kilku minut.

Radny Sowa zaapelował o dokładną analizę tych przeszkód oraz o przedstawienie przez Urząd Miasta planów mających na celu wyeliminowanie niepożądanych przestojów. Oczekuje, że działania te przyniosą poprawę sytuacji zarówno dla podróżujących, jak i dla motorniczych, a także przyczynią się do zmniejszenia dodatkowych kosztów eksploatacyjnych, np. związanych z wyższym poborem prądu przez tramwaje.

W odpowiedzi na interpelację, przedstawiciele Urzędu Miasta podkreślili, że kwestia priorytetów dla tramwajów jest na bieżąco monitorowana przez specjalnie wyznaczony Zespół do spraw usprawnień komunikacji miejskiej. Według urzędu, każde zgłoszenie od mieszkańców jest analizowane, a Zespół rekomenduje zmiany w organizacji ruchu i infrastrukturze, o ile jest to możliwe bez zakłócenia równowagi w przepustowości dla pozostałych użytkowników dróg.

Wskazano również na to, że wprowadzenie szerszego priorytetu dla tramwajów może przynieść negatywne konsekwencje dla innych uczestników ruchu, a rozwiązanie problemów w jednym miejscu może generować nowe w innym. Na przykład w miejscach o dużym natężeniu ruchu tramwajowego, takich jak Rondo Kaponiera, dodatkową komplikacją jest współdzielenie torowiska przez autobusy.

Urząd Miasta zaznacza, że priorytety dla tramwajów są również uzależnione od zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu dla pieszych, w tym osób z niepełnosprawnościami. W centrum miasta, na skrzyżowaniach, gdzie odbywa się intensywny ruch pieszego, sygnalizacja świetlna musi być odpowiednio dostosowana.

Jest i dobra nowina dla mieszkańców – problem na skrzyżowaniu Matyi i Towarowej został rozwiązany tuż przed złożeniem interpelacji, dzięki zmianie programu sterowania światłami. Planowane są również modernizacje, które mogą usprawnić ruch tramwajów w innych wskazanych przez radnego miejscach.

Ostatecznie, urząd przyznaje, że choć starania o usprawnienie komunikacji miejskiej są ciągłe, zawsze będą występować pewne ograniczenia, wynikające między innymi z istniejącej infrastruktury czy konieczności prowadzenia prac remontowych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOficjalna wizyta na budowie trzeciej fabryki Eko-Okien
Następny artykułPowiat Pilski po raz trzeci najlepszym powiatem w kraju