A A+ A++

Według nich aż 77 proc. światowej siły roboczej boryka się z brakiem zaangażowania, a to kosztuje globalną gospodarkę blisko 8 bln dol. rocznie. Rozwiązanie dyktowane przez przedstawicielki Harvarda wydaje się proste: „nadać pracy sens i obserwować wyniki tych działań” i nie chodzi tylko i wyłącznie o odpowiednie zarobki, choć jak podkreślają, kwestia adekwatnej płacy jest fundamentem do dalszych kroków.

Jednym z pierwszych powinno być jasne komunikowanie obecnym i potencjalnym pracownikom znaczenia wykonywanych obowiązków. Chodzi o przekazanie misji, wizji i strategii organizacji, aby pokazać im, że chodzi o coś więcej niż doraźny zysk. Przedstawicielki Harvarda przekonują, że dziś dużo ważniejsze niż jeszcze dekadę temu, jest też podkreślanie przez szefów firm, jaki wysiłek podejmują w zakresie ochrony środowiska, społeczeństwa i zarządzania (ESG) oraz społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Milenialsi i pokolenie Z muszą widzieć cel pracy

Czy pracownikom naprawdę zależy na takich wzniosłych celach? Tak. Ponad 83 proc. z nich twierdzi, że jest bardziej prawdopodobne, że będą pracować w firmie, która ma silną strategię dotyczącą ESG, a 88 proc. pokolenia milenialsów twierdzi, że ich praca daje większą satysfakcję, gdy może wpływać na kwestie społeczne i środowiskowe. Co więcej, prawie 65 proc. najmłodszych nie podejmie pracy, jeśli potencjalny pracodawca nie będzie miał rozwiniętych praktyk CSR. Firmy z najwyższymi wynikami w zakresie zadowolenia pracowników mają również wyniki ESG o 14 proc. wyższe od średniej globalnej.

– Z tych danych rysuje się bardzo ciekawy obraz. Pracownicy mogą nie wiedzieć co dokładnie kryje się pod akronimem CSR czy ESG, ale przekazana w przystępny sposób wizja i strategia w tych obszarach nadaje ich pracy sensu. Pod jednym warunkiem – nie będzie to tylko zbiór pustych sloganów, ale będą stały za tym konkretne działania i praktyki. To szczególnie ważne dla młodszych pracowników, którzy np. w sferze ekologii są nastawieni na aktywność – diagnozuje Paweł Romański, CEO w Posadzimy.pl – firmy, która ułatwia innym markom wzmocnienie strategii CSR i zrównoważonego rozwoju przez sadzenie drzew w ich imieniu.

Jeszcze inne światło rzuca ankieta opublikowana przez Association of Corporate Citizenship Professionals i YourCause z Blackbaud, która objęła pracowników działów CSR i ESG ze 149 różnych firm. Wyniki pokazały niepokojący rozdźwięk pomiędzy liderami wyższego szczebla a ich działami.

Choć kadra zarządzająca lubi rozmawiać o ważnych sprawach m.in. na temat znaczenia CSR i ESG, to zaledwie 44 proc. ankietowanych stwierdziło, że ich menedżerowie są rzeczywiście bardzo zaangażowani w tym temacie. Natomiast tylko 39 proc. uważa … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGameChange Solar otwiera fabrykę systemów nadążnych do ogniw słonecznych w Brazyli
Następny artykułJak aktywnie spędzasz czas? Ostatnie chwile na wysyłanie zdjęć [KONKURS]