A A+ A++

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o postępach przy budowie wyczekiwanej drogi ekspresowej S1. Do zakończenia zmierzają prace mostowe na ważnym 8,5-kilometrowym odcinku pomiędzy miejscowościami Przybędza i Milówka. Na większości obiektów pozostały już tylko prace wykończeniowe i montaż wyposażenia.

GDDKiA poinformowała o postępach prac na budowie tuneli w masywie Baraniej Góry i Białożyński Groń. To właśnie tym śladem wkrótce pobiegnie 8,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S1, stanowiący jednocześnie istotną część VI korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej.

S1 Przybędza – Milówka. Wkrótce koniec prac przy budowie tuneli

W pierwszym tunelu w masywie Barania o długości ok. 830 m nawy przebito pod koniec 2022 roku. Obecnie zakończono już betonowanie wnętrza. Teraz drogowcy wykonują prace związane wykonywaniem kap chodnikowych. Do pełnego zakończenia robót pozostanie jeszcze wykonanie konstrukcji jezdni z betonu nawierzchniowego oraz montaż wyposażenia tunelu.

W przypadku drugiego obiektu położonego w masywie Białożyński Groń już wkrótce rozpocznie się betonowanie ostatniej obudowy zasadniczej. Stało się to możliwe dzięki przetransportowaniu ruchomego szalunku z tunelu w masywie Barania. Ważąca prawie 150 ton stalowa konstrukcja w 3 godziny przebyła ponad 3-kilmetrowy odcinek, pokonując po drodze trzy estakady.

S1 Przybędza – Milówka. Postęp przy pracach drogowych

Jednocześnie GDDKiA podkreśla, że zaawansowanie prac drogowych na odcinku S1 Przybędza – Milówka osiągnęło obecnie 70 procent. Na realizowanej inwestycji o długości 8,53 km, drogowy odcinek trasy głównej ma 4,95 km długości, w tym droga dwujezdniowa – 2,30 km, a droga jednojezdniowa – 2,65 km. W ubiegłym roku zostało już wykonane 1,1 km warstwy wiążącej na dwujezdniowym odcinku zlokalizowanym między tunelami. Powstała także jedna z łącznic na Węźle Milówka o dł. 450 metrów.

Umowa na wybudowanie odcinka drogi ekspresowej S1 Przybędza – Milówka podpisano w październiku 2019. Początkowo droga miała zostać wybudowana do sierpnia 2023 roku, ale ze względu na epidemię koronawirusa, GDDKiA zgodziła się na przedłużenie terminu oddania inwestycji o 171 dni, czyli do 28 maja 2024 roku. Niestety niedługo później realizację dotknęło kolejne opóźnienie i ostatecznie … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDlaczego warto przeprowadzić się na Mazury?
Następny artykułDuża rewolucja w spadkach. Będzie trudniej sporządzić taki testament. Inny zlikwidują