A A+ A++

19.06.2021r. 10:00

Port w Los Angeles wdraża obecnie pięć nowych pojazdów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz otwiera dwie stacje paliw wodorowych z partnerami, takimi jak Toyota, Kenworth Trucks i Shell.

Projekt o wartości 82,5 miliona dolarów Shore-to-Store (S2S) będzie testował pojazdy przez następne 12 miesięcy w ramach wielkoskalowej, wieloletniej demonstracji mającej na celu realizację celów portowego planu działania na rzecz czystego powietrza. Kalifornijska Rada ds. Zasobów Powietrznych (CARB) wspiera projekt dotacją w wysokości 41,1 miliona dolarów. Partnerzy projektu przeznaczają pozostałe 41,4 miliona dolarów na wsparcie finansowe i rzeczowe.

Po wdrożeniu pięciu ciężkich pojazdów FCEV projekt zostanie rozszerzony o pięć kolejnych ciężkich ciężarówek napędzanych wodorem, dwa akumulatorowe ciągniki stoczniowe i dwa akumulatorowe wózki widłowe. Pojazdy o zerowej emisji będą dokonywać lokalnych odbiorów i dostaw, przewozów w pobliżu portu, a także krótkich przewozów regionalnych w głębi lądu. Celem jest, aby partnerzy zbadali techniczną wykonalność ciągników napędzanych wodorem i elektrycznych urządzeń do obsługi ładunków w rygorystycznych warunkach – Port w Los Angeles jest wiodącym portem morskim w Ameryce Północnej pod względem wielkości kontenerów i wartości ładunku.

Toyota Motor North America zaprojektowała i zbudowała system zasilania elektrycznego ogniwa paliwowego układu napędowego, a firma Kenworth Truck Co zaprojektowała i zbudowała ciężarówki klasy 8 z systemem elektrycznym ogniw paliwowych Toyoty.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowstanie rzeźba plenerowa w uzdrowisku – koncert charytatywny w Polanicy-Zdroju
Następny artykułTOP 11 gier z E3 2021, które musisz dodać do swojej listy życzeń