A A+ A++

Poradnik dla lokalnych przedsiębiorców, jak zaprojektować szyld i gdzie go umieścić tak, aby nie kłócił się z z zapisami przygotowywanej uchwały krajobrazowej. Tym właśnie jest „Szyldownik”, którego drugą, uaktualnioną wersję, właśnie opublikowały władze miasta.

Prace nad poznańską uchwałą krajobrazową trwają już od siedmiu lat, a jej projekt już kilkakrotnie był wycofywany z programu sesji Rady Miasta Poznania. Powodem były zapisy nie dość dokładnie chroniące miasto przez zalewem reklam, bo w każdej kolejnej wersji było sporo „dziur” pozwalających przedsiębiorcom ominąć niewygodne lub kosztowne miejskie przepisy. A przypomnijmy, że dokument zajmuje się nie tylko reklamą wielkoformatową, która najbardziej rzuca się w oczy, lecz ma także uporządkować zasady wystawiania tzw. potykaczy, ekspozytorów, kasetonów reklamowych, szyldów i pylonów informacyjnych. Znajdują się w nim również zapisy dotyczące wyglądu i wielkości elementów małej architektury oraz ogrodzeń.

Uchwała ponownie ma trafić na sesję pod koniec stycznia w wersji poprawionej.
„Dokument pozwoli wyeliminować z przestrzeni miasta szpecące ulice nielegalne reklamy i inne elementy powodujące dewastację krajobrazu” – zapewniają władze miasta.

Zanim to jednak nastąpi, zawczasu na stronie miasta zostało opublikowane drugie, uaktualnione, wydanie „Szyldownika”.
– „Szyldownik” wpisuje się w działania edukacyjne towarzyszące pracom nad projektem uchwały krajobrazowej – wyjaśnia Piotr Sobczak, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania. – Chcemy w ten sposób już teraz wesprzeć właścicieli małych i średnich biznesów oraz zarządców nieruchomości w zakresie dostosowania ich szyldów i nośników reklamowych do standardów, które już niedługo ureguluje uchwała.

„Szyldownik” jest więc zbiorem wytycznych dotyczących dopuszczalnych szyldów i reklam z podziałem na różne formy nośników i miejsca umieszczenia reklamy. Warto dodać, że miasto opublikowało też zbiór dobrych praktyk dla tych, którzy na swoim terenie chcą postawić automaty do sprzedaży lub paczkomaty.

Podziel się:

Ostatnio dodane:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMercedes po Ferrari
Następny artykułEurodolar pomaga PLN