A A+ A++

Pierwsze Clio zjechało z taśmy produkcyjnej w 1990 roku. Niewiele później francuska ośka pojawiła się na odcinkach specjalnych, stając się – najpierw w wersji Clio Williams, a następnie Clio Maxi – jednym z najbardziej rozpoznawalnych aut 2WD na rajdowych trasach tamtego okresu.

Kolejne ewolucje nie odnosiły już takich sukcesów, a Renault koncentrowało się głównie na krajowych rozgrywkach. Istotniejsze zaangażowanie w sport rozpoczęto ponownie na początku dekady, wraz z pojawieniem się piątej generacji cywilnego modelu. Francuska marka dostosowała rajdówki do nowego podziału grup w głównej drabince, wyznaczonej przez FIA.

Jako pierwsze w 2020 roku zadebiutowało Clio Rally5. Następnie przyszła pora na mocniejszą ośkę, czyli Rally4, a po niej stworzono czteronapędowy samochód Rally3. Ponadto w fabryce Alpine w Dieppe powstają „Cliówki” do popularnego w wielu krajach pucharu monomarkowego oraz wersje do francuskiego rallycrossu.

Czytaj również:

Renault Clio Rally3

Autor zdjęcia: Renault

Renault pochwaliło się wynikami sprzedaży swoich rajdówek. Od 2020 wydano już łącznie 737 wyczynowych aut. Największym wzięciem – 401 egzemplarzy – cieszy się wersja Rally5. Drugą pozycję w tabeli ma „pucharówka” (169), trzecie Rally4 (98), a następnie Rally3 (44). Zestawienie uzupełnia auto do rallycrossu (25).

Producent dodał, że zamówienia cały czas spływają i na przykład liczba wydanych Clio Rally3 wkrótce powinna zbliżyć się do setki.

Czytaj również:

Polecane video:

Oglądaj: Rallye Unterland Hohenlohe 2024

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTenisowy weekend w Gorzowie Śląskim
Następny artykułSeniorzy stracą prawa jazdy? Nowe przepisy już wkrótce