A A+ A++

Ricciardo walczy zacięcie od początku sezonu z kolegą z zespołu Yukim Tsunodą i zasugerował po nieudanych dla niego kwalifikacjach w Australii, że coś może być nie tak z jego pakietem.

Dyrektor wyścigowy zespołu Alan Permane podkreślił, że nowe podwozie było konstruowane niezależnie i nie zostało zbudowane z powodu jakichkolwiek wątpliwości co do obecnego samochodu Ricciardo.

– Szczerze mówiąc, dla mnie podwozie to duża bryła włókna węglowego, do której mocujemy zawieszenie, silnik i skrzynię biegów. Naprawdę bardzo mało prawdopodobne jest to, aby pojawiły się problemy z jego wydajnością.

– Niezależnie od tego, wyprodukowaliśmy nowe zapasowe podwozie. Z każdego punktu widzenia sensowne będzie oddanie go w ręce Daniela, zwłaszcza że Yuki jest bardzo szczęśliwy i dobrze mu z tym, z czym jeździ od początku sezonu. Nie mamy preferencji co do kierowców.

– Jeśli chodzi o Daniela, to być może dobrze będzie, jeśli całkowicie zrzuci to z siebie, że nie ma żadnych problemów z bolidem.

W przeszłości zespoły czasami odkrywały, że kierowcy, którzy podejrzewali problemy z podwoziem, mieli rację, choć Permane wierzy, że nie będzie tak w przypadku bolidu VCARB 01 Ricciardo.

– Czasami można coś zmierzyć, można umieścić podwozie na platformach i sprawdzić sztywność oraz inne jego aspekty. Nie uważam jednak, żeby to był czynnik różnicujący osiągi. To szczęśliwy wypadek, że mamy jedno zapasowe podwozie i nie ma sensu dawać go do bolidu Tsunody.

– Nie przynosimy nowego podwozia z powodu problemów Ricciardo, aby wyjaśnić to zamieszanie. Po prostu to wszystko jest szczęśliwym zbiegiem okoliczności.

Permane przyznał, że zespół musi ostrożnie podchodzić do dostosowywania samochodu do osobistych preferencji Ricciardo.

– Nie jest to łatwe, ponieważ można zająć się tego rodzaju rzeczami za pomocą ustawień. Nie chcielibyśmy sprawić, żeby samochód był wolniejszy. Jesteśmy bardzo ostrożni, aby nie uczynić bolidu bardziej komfortowym, ale wolniejszym.

– Nie ma powodu, dla którego Daniel nie może prowadzić samochodu w jego najlepszej formie. Jestem pewien, że on to rozumie i to jest to, co musimy zrobić. Dać mu najszybszy możliwy samochód.

Na Suzukę zespół wprowadził zmienioną podłogę, z którą Tsunoda jeździł w pierwszym treningu, podczas gdy rezerwowy kierowca Ayumu Iwasa korzystał ze wcześniejszej, standardowej wersji.

Permane podkreślił, że aktualizacja podwozia zapewni lepsze osiągi na obiektach, gdzie dominują wolniejsze zakręty.

– Nadal zastanawiamy się, czy będzie to dobre rozwiązanie na Suzuce, ponieważ koncentruje się ono głównie na wolnych zakrętach, a tutaj mamy znaczną przewagę szybkich zakrętów, więc jesteśmy ciekawi jak to będzie tutaj działało.

– Myślę, że nasz samochód jest mocny, najsilniejszy z tej grupy w środku stawki. Chcielibyśmy mieć nieco lepsze osiągi przy dużych prędkościach. W najbliższych kilku wyścigach wprowadzimy ulepszenia, które będą ukierunkowane na ten obszar.

Przeczytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJuż ponad 2 tys. gdynian w loterii „Rozlicz PIT w Gdyni”
Następny artykułNasz Nowy Dom: Lulin