Nevomo i Rete Ferroviaria Italiana mają dzisiaj (21 czerwca) podpisać umowę, która określi sposób działania polskiej firmy we Włoszech. Celem będzie budowa kolei magnetycznej, co zostanie poprzedzone weryfikacją wykonalności wdrożenia technologii magrail.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pilotażowy pociąg będzie testowany w Bolonii San Donato. Jednak budowa kolei magnetycznej na terenie Włoch to dopiero początek. Firma ma nadzieję wdrożyć technologię magrail w całej Europie i pozyskać na to środki z UE.
– Opracowywana przez nas technologia pozwala na wdrożenie zrównoważonego rozwiązania poprzez przekształcenie analogowego systemu transportu w wydajny i bezemisyjny – wyjaśnił Przemysław Pączek, współzałożyciel Nevomo.
Poza korzyściami dla środowiska technologia magrail ma również wiele innych pozytywnych aspektów. Przede wszystkim, w przeciwieństwie do hyperloop, pociągi magrail mogą wykorzystywać konwencjonalne systemy kolejowe. To z kolei umożliwi modernizację tradycyjnej kolei do dużych prędkości.
Czy Nevomo osiągnie podobne efekty? Wszystko będzie wiadomo po testach, które mają odbyć się we Włoszech. Jeśli zakończą się one sukcesem, to firma powinna szybko otrzymać niezbędne certyfikaty, by rozpocząć wdrażanie technologii.
Kolejnym krokiem, jaki planuje Nevomo, będzie budowa podobnej linii kolejowej w Polsce. Spółka zbuduje pełnowymiarowy tor również w Nowej Sarzynie na Podkarpaciu. Prace mają rozpocząć się jeszcze tego lata. Do tej pory firmie udało się zebrać prawie 8 mln euro na sfinansowanie projektu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS