A A+ A++

Wielu z nas już udzielało lub będzie komuś udzielać pierwszej pomocy. Jej podstawy powinien znać każdy, gdyż w przypadku nagłego zatrzymania krążenia i braku oddechu, każda sekunda jest niezmiernie ważna. Aby zwiększyć szanse na przeżycie ratowanej osoby, najlepszym rozwiązaniem jest użycie Automatycznego Defibrylatora Zewnętrznego. Urządzenia te coraz częściej można spotkać w budynkach instytucji publicznej. Wkrótce z pomocy automatycznego defibrylatora będzie można również skorzystać w każdej komendzie Policji województwa śląskiego.

Gdy dochodzi do nagłego zatrzymania krążenia, prowadzenie ucisków klatki piersiowej i użycie AED w ciągu 3 do 5 minut od utraty przytomności, daje ratowanej osobie nawet 70% szans na przeżycie. Czym właściwie jest AED?

Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny (AED) to urządzenie, którego należy użyć w przypadku udzielania pomocy osobie, u której doszło do nagłego zatrzymania krążenia – gdy osoba jest nieprzytomna i nie oddycha. Obsługa AED nie wymaga specjalistycznego przeszkolenia. Urządzenie komunikatami głosowymi instruuje osobę udzielającą pierwszej pomocy, a dostarczany impuls elektryczny może przywrócić prawidłowy rytm serca.

Wczoraj w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Katowicach, w obecności Zastępcy Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach insp. Dominika Łączyka oraz p. o. Przewodniczącego Zarządu Wojewódzkiego NSZZP asp. sztab. Michała Szczęśniaka nastąpiło przekazanie 32 defibrylatorów wraz z wyposażeniem wszystkim komendom miejskim i powiatowym garnizonu śląskiego. Wcześniej został udzielony instruktaż przez Adriana Ucińskiego z Centrum Ratownictwa i Bezpieczeństwa, który dotyczył między innymi postępowania w przypadku użycia AED w sytuacji nagłego zatrzymania krążenia oraz wyboru i właściwego oznakowania miejsca w komendzie, w którym zostanie zamontowany defibrylator. Urządzenia zostaną umieszczone w pobliżu pomieszczeń służby dyżurnej – miejsca obsługi interesantów. To tutaj policjanci pełnią służbę przez całą dobę, dlatego w przypadku gdy na terenie jednostki Policji lub w jej pobliżu dojdzie do nagłego zatrzymania krążenia, AED będzie łatwo dostępne.

Wyposażając wszystkie komendy miejskie i powiatowe garnizonu śląskiego w urządzenia AED, śląscy policjanci realizują rekomendacje w zakresie Programu Powszechnego Dostępu do Defibrylacji (Public Access Defibrillation Program). Są to działania mające na celu zwiększenie dostępności AED w miejscach publicznych. Takie rozmieszczenie urządzeń wpływa na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa interesantów przebywających w komendach, ale również pracowników cywilnych i policjantów pełniących w nich służbę. Im większa ilość defibrylatorów w przestrzeni publicznej, tym mniej dramatycznych akcji ratunkowych zakończonych niepowodzeniem.

Zakup AED to wynik inicjatywy Zarządu Wojewódzkiego Niezależnego Samodzielnego Związku Zawodowego Policjantów Województwa Śląskiego oraz współpracy Wydziału Zaopatrzenia i Wydziału Doboru i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. Środki na zakup urządzeń zostały pozyskane z Funduszu Prewencyjnego PZU.

Warty podkreślenia jest fakt, iż garnizon śląski jako pierwszy w kraju podjął działania zmierzające do wyposażenia wszystkich komend miejskich i powiatowych Policji w automatyczne defibrylatory zewnętrzne.

Automatyczne defibrylatory po przekazaniu trafiły do wszystkich komend w naszym województwie. Urządzenia zostały już zamontowane w następujących jednostkach Policji:

– Komendzie Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej

– Komendzie Miejskiej Policji w Mysłowicach

– Komendzie Miejskiej Policji w Tarnowskich Górach

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Suwałki: Lustro drogowe dzięki zgłoszeniu na KMZB
Następny artykułKonkurs – unieszkodliwienie odpadów i wyrobów zawierających azbest