Żadna firma nie planuje wyłącznie zdalnej pracy. Biuro musi jednak oferować coś więcej niż dom. Pracownicy chcą w biurowcu m.in. restauracji, siłowni, sklepu i bankomatu. A pracodawcy organizują np. wspólne śniadania i pokazy filmów – pisze w środę “Rzeczpospolita”.
Gazeta podaje, że repertuar zachęt do powrotu do biur jest bogaty. “Część firm organizuje wspólne śniadania i oglądanie meczów. Inne… kursy zaplatania warkoczy dla rodziców. Niektóre wykupują dla pracowników pakiety zniżek w prywatnych przedszkolach” – czytamy w “Rzeczpospolitej”.
Dziennik informuje, że w czerwcu firma doradcza Cushman & Wakefield zapytała najemców o powroty do biur. “W badaniu wzięło udział 132 respondentów z różnych branż – m.in. mediów i reklamy, medycyny i farmacji, nieruchomości, bankowości, finansów. 45 proc. ankietowanych wskazało, że docelowo wdroży hybrydowy model pracy. Żadna firma nie planuje pracy wyłącznie zdalnej” – pisze “Rzeczpospolita”.
Dodaje, że Cushman & Wakefield zapytał m.in., jakie usługi w biurowcu najemcy uznają za najważniejsze. “Na restaurację i kantynę wskazało 66 proc., na infrastrukturę dla rowerzystów – 52 proc., na bankomat 36 proc., sklep spożywczy – 32 proc., kawiarnię – 18, fitness i siłownię – 17 proc. Pracownicy wracają już do biurowców firmy Globalworth” – czytamy.
“Rz” podkreśla, że również spółka biurowa Skanska sprawdziła w czerwcu, jak chcemy pracować. “W Polsce dominuje chęć pracy w trybie hybrydowym z tendencją do jak najdłuższego przebywania w biurze. Ponad połowa respondentów wskazała, że docelowo chce pracować tam prawie codziennie: 27 proc. – cały tydzień, a 25 proc. – trzy lub cztery dni w tygodniu” – mówi wiceprezes ds. operacyjnych w tej firmie Paweł Warda. (PAP)
dap/ joz/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS