Amerykańska firma Entrust specjalizująca się w ochronie danych i zabezpieczaniu płatności, stworzyła system Seamless Travel Solution, który ma ułatwić podróżowanie przez ograniczenie kontaktów pasażerów z pracownikami na lotniskach, w samolotach, portach morskich i na przejściach granicznych. Stworzone przez nią rozwiązanie sprawi, że podróżni nie będą musieli pokazywać kart pokładowe, a nawet paszportów – system rozpozna ich twarze i powiąże z wcześniej zapisanymi dokumentami.
System działa w zgodzie z dyrektywą o ochronie danych osobowych, nie przetrzymuje informacji o pasażerach, a dokumenty są przesyłane w sposób szyfrowany. To ma zapewnić pełne bezpieczeństwo. Podróżni mogą, ale nie muszą, zapisać swoje dane uprawniające do przejazdu na telefonie.
Czytaj więcej
Technologię testuje już u siebie Eurostar – podaje brytyjski portal branży turystycznej Travelmole. Pasażerowie na stacji początkowej w Londynie odprawią się na podstawie rozpoznawania twarzy – żeby skorzystać z tej opcji, wcześniej muszą wgrać zdjęcie i paszport do systemu.
– Jesteśmy przekonani, że rozwiązanie Seamless Travel Solution pomoże wejść … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS