A A+ A++

W nocy z 14 na 15 lipca 2016 roku nad Gdynią oberwała się chmura. Nawalne deszcze zalały podziemia hali targowej, mieszkańcy Małego Kacka musieli być ewakuowani po obsunięciu się skarpy na ich dom, woda z rzeki Kaczej podmyła ul. Kościelną i okolice ujścia rzeki do morza w Orłowie. Tej nocy straż pożarna w Gdyni odnotowała 368 zgłoszeń, co stanowiło blisko 20 proc. rocznego bilansu.

Straty nie ominęły też Karwin. Uszkodzona została część ulicy Nałkowskiej – częściowo zapadł się most nad rzeką Źródło Marii w okolicach zbiornika retencyjnego “Karwiny”, tworząc osuwisko.

. .

Od tej pory jeden pas ruchu jest wyłączony, a przejazd przez most odbywa się wahadłowo. I choć od feralnej nocy minęło już prawie pięć lat, obiekt wciąż czeka na naprawę.

Dlaczego tak długo?

– Miasto było gotowe do ogłoszenia przetargu na wykonanie prac po otrzymaniu projektu budowlanego, czyli od sierpnia ubiegłego roku – tłumaczy Agata Grzegorczyk, rzeczniczka Urzędu Miasta Gdyni. – Niestety decyzje związane z użyczeniem terenu, na którym będą odbywać się prace, wydają instytucje państwowe, bez nich samorząd nie mógł otrzymać pozwolenia na budowę. To przyczyniło się do tak odległego terminu wykonania naprawy.

Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji, dodaje: – Przepust, w sąsiedztwie którego nastąpiło osunięcie nasypu korpusu drogowego, znajduje się bezpośrednio przed zbiornikiem retencyjnym „Karwiny” zlokalizowanym w ciągu potoku Źródło Marii przy ul. Zofii Nałkowskiej. Zbiornik retencyjny wybudowany został w 2014 r. i jest istotnym elementem sieci hydrotechnicznej miasta. Ze względu na charakter budowli konieczne było przeprowadzenie szeregu uzgodnień, które znacznie wykraczały poza procedury przy standardowych obiektach drogowych.

Michal Ryniak

Wreszcie rozpocznie się remont

Miasto w budżecie zarezerwowało na remont 1,5 mln zł i na przełomie roku ogłosiło przetarg na naprawę mostu. Do przetargu stanęły trzy firmy: Eurovia Polska SA (zaoferowała cenę 1,9 mln zł), PRIM sp. z o.o. (ponad 3,5 mln zł) i Poleko Budownictwo sp. z o.o. (2 mln zł).

Ostatecznie przetarg wygrała firma Eurovia Polska, która ma wykonać zadanie w ciągu 15 tygodni od podpisania umowy.

Jak informuje gdyński magistrat, wybrany wykonawca ma przeprowadzić roboty rozbiórkowe, ziemne i drogowe, a także postawić mur oporowy i naprawić chodnik. Ma też zadbać o ukształtowanie nasypu skarpy i jego umocnienie. Przebudowana zostanie kanalizacja deszczowa, usunięte zostaną karpiny drzew i krzewów, na skarpie pojawi się zieleń.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHistoryczna porażka. Długie fragmenty fatalnej gry Wisły
Następny artykułKrzysztof Krawczyk nie żyje [1946-2021]