A A+ A++

Kolejne banki wprowadzają do swojej oferty tzw. karty pionowe, w których wszystkie dane jak numer, data ważności czy nazwisko posiadacze ukryte są na rewersie.

– Wizerunki w takiej wersji po prostu lepiej się prezentują, nie przysłaniają ich elementy personalizacji. Takie karty wyróżniają się na rynku, a wiemy, że klienci przywiązują dużą wagę do tego jak wygląda ich karta płatnicza – mówi Marcin Data, dyrektor ds. rozwoju daily banking i produktów oszczędnościowych w Credit Agricole.

Warto sprawdzić: mBank chciał przedziwnego powiązania opłaty za kartę

Ma je Credit Agricole

Ten bank kilka dni temu wprowadził taką kartę do swojej oferty. Mogą ją otrzymać osoby, które otworzą konto w Credit Agricole. Taka karta wykonana jest z ekotworzywa czyli specjalnego materiału opatentowanego przez producenta, Austria Card.

Materiał wykorzystywany jest zarówno do wytwarzania rdzenia karty, jak i zewnętrznych warstw zabezpieczających. Ekologiczny materiał uzupełniony jest o standardowe elementy: chip, antenę, hologram, pasek magnetyczny, nadruki off.

– W odpowiednich warunkach ekotworzywo może rozłożyć się do 99 proc. zaledwie w kilkanaście tygodni. Dla porównania, plastik rozkłada się co najmniej 500 lat. Ekotworzywo, z którego wytwarzana jest karta, przeszło testy degradacji zgodnie z metodą ASTM D5511, metodą badawczą, przyjętą do badania biodegradowalności tworzyw sztucznych – podaje bank.

Nowością jest przeniesienie wszystkich danych klienta na rewers karty. Tam znalazły się dane klienta, numer karty, datę ważności i kod CVC2/CVV2).

A z przodu karty, poza główną grafiką zdobiącą plastik, widoczne są tylko logo banku, logo organizacji płatniczej, symbol płatności zbliżeniowej oraz chip. -Wyeksponowanie wizerunku jest bardzo ważne, bo w Credit Agricole klienci mogą wybrać zdjęcie lub grafikę na karcie do konta. W nowym katalogu kart Credit Agricole znajduje się aż 180 propozycji wizerunków w trzynastu kategoriach – informuje bank.

Poza wizerunkami dla fanów sportu, motoryzacji, gier, zwierząt czy przyrody, klienci mogą też wybrać spersonalizowaną kartę ze swoją grupą krwi, znakiem zodiaku czy z ulubionym tekstem. Dużym powodzeniem, nie tylko wśród młodych osób, cieszą się karty z napisami „Hajs”, „Kto bogatemu zabroni” czy „XD LOL”.

I Santander też ma

Od 1 lipca nowe karty ma też w swojej ofercie Santander Bank Polska. Zmienił się nie tylko wizerunek – lecz także ich układ na pionowy. – Bardzo ważną zmianą jest też to, że produkujemy je z plastiku pochodzącego w 85proc. z recyklingu. To duża zmiana dla klientów, ale także dla ochrony środowiska – mówi Ewa Krawczyk, z biura prasowego banku.

Nowe karty mają inne wizerunki niż dotychczas. Są jednolite we wszystkich krajach Europy, w których działa Grupa Santander.

Zmieniło się też to, że numer karty, dane klienta, data ważności są umieszczane na rewersie karty. – Jest zgodne z wymogami organizacji płatniczych i trendami rynkowymi – podkreśla Ewa Krawczyk.

Zdradza, że na jednym z boków nowej karty pojawiło się wycięcie, które ułatwia klientom z niepełnosprawnością wzroku prawidłowo korzystać z karty w sklepach lub w bankomacie.

Warto sprawdzić: Kiedy bank odrzuci wniosek o kartę kredytową

Wymiana kart na wersję ekologiczną będzie rozłożona w czasie. Od lipca nowe karty otrzymają klienci, którzy teraz otworzyli konto lub ich karty straciły ważność. Dzięki temu bank chce uniknąć masowego wyrzucania kart, które mają już klienci, a które nadal są ważne.

– Wydając karty płatnicze Santander Bank Polska spełnia najwyższe standardy – kieruje się normą bezpieczeństwa PCI DSS.  Nowy wizerunek naszych kart płatniczych spełnia określone tam wymogi. Wzór ten jest także zatwierdzony przez organizacje płatnicze Visa i Mastercard – mówi Olga Wiesner, odpowiedzialna za wdrożenie kart w Santander Bank Polska.

Podkreśla, że personalizacja danych na rewersie (PAN, data ważności, CVV2/CVC2) pozwala dodatkowo realizować transakcję w sklepach tak, aby dane te były niewidoczne.

Na początku Santander Bank Polska wymienia karty debetowe Visa „Dopasowana”. A karty nowe Mastercard będą dostępne później.

Inni mieli wcześniej

Od dwóch lat pionowe karty ma mBank. – Ten kierunek jest ciekawy, pozwala na umieszczenie na awersie ciekawej grafiki a klientom obawiającym się, że ktoś podejrzy ich dane podczas transakcji daje większy komfort, bo dane na rewersie są mniej eksponowane – mówi Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego mBanku.

BNP Paribas oferuje to rozwiązanie dla wybranych kart (m.in. karta debetowa Wealth Management, karta debetowa Premium). – Przy tego rodzaju kartach, dane są umieszczone na ich rewersie – po stronie, która podczas płatności zazwyczaj jest niewidoczna. Dla niektórych klientów to rozwiązanie zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa podczas płatności kartą – podkreśla biuro prasowe banku.

A w PKO B … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGuilty Gear: Strive. Poznaliśmy pierwszego wojownika DLC
Następny artykułIle dzieci straciło rodzica lub krewnego przez COVID-19?