A A+ A++

Czy świat mody można połączyć z nowoczesną technologią? Okazuje się, że jest to możliwe! Udowodnili to organizatorzy pierwszego w historii Metaverse Fashion Week. To pierwszy w historii event łączący w sobie elementy innowacyjnej (a wręcz futurystycznej), alternatywnej, cyfrowej rzeczywistości z pokazem kolekcji ubrań od najsłynniejszych projektantów.

Czym jest osławiony już metaverse? To futurystyczny, cyfrowy świat, w którym relacje międzyludzkie i wiele czynności życiowych z realnego świata przeniesiona jest do wirtualnej rzeczywistości. Osoby funkcjonujące w metaverse wchodzą w jego przestrzeń przy pomocy specjalnych urządzeń wpływających na odbiór dźwięku i optyki. Ze względu na swój rozwój, świat cyfrowy doczekał się pierwszego eventu. Czym jest Metaverse Fashion Week?

Czym jest Metaverse Fashion Week?

To futurystyczny pokaz mody odbywający się w rzeczywistości wirtualnej. Cały event przeprowadzono na platformie Decentraland, a dostęp do niego mieli projektanci i krytycy mody z całego świata.

Kto się na nim pojawił? Jacy byli to projektanci i domy mody? Mogliśmy oglądać kreacje takich projektantów jak między innymi Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger, Estee Lauder oraz Cavalli. Portale branżowe wskazują jednak, że w wydarzeniu nie wzięli udziału m.in. Gucci, Ralph Lauren czy Balenciaga – dotychczas obecni już w sieci metaverse przy innych okazjach.

Wydarzenie miało niezwykły charakter, bo całą kolekcję ubrań prezentowali modelki i modele wygenerowani cyfrowo. Co ważne, projektanci poszli za ciosem, bo umożliwili zakup najnowszych produktów swoich kolekcji przy pomocy kryptowalut.

Przeczytaj więcej: Festiwal Metaverse Fashion Week

Czy wydarzenia takie jak MVFW to przyszłość?

Jak podkreślają obserwatorzy, MVFW był oryginalny nie tylko ze względu na formę, ale też powszechność. Praktycznie każdy, kto ma dostęp do metaverse mógł wziąć w nim udział (w przeciwieństwie do ekskluzywnych, zamkniętych pokazów, gdzie zapraszani są tylko wybrani goście). Aby uczestniczyć w pokazie należało wyłącznie dobrze ubrać swoją wirtualną postać.

Eksperci podkreślają, że możliwe są kolejne tego typu eventy – również w innych sektorach. Targi motoryzacyjne czy sportowe z powodzeniem mogłyby odbywać się w technologii metaverse. Na jej rozwój na pewno wpłynie to, że ułatwiają dotarcie do dużo większego grona odbiorców oraz omijają pandemiczne obostrzenia, które dalej funkcjonują w wielu krajach.

Kiedy metaverse może stać się elementem powszechnej rzeczywistości?

Metaverse Fashion Week to dowód na błyskawiczny rozwój alternatywnej, cyfrowej rzeczywistości. Prognozy, że awatary staną się naszym alter-ego w ciągu 20 lat, a już w 2025 roku wygenerują zysk na poziomie 250 miliardów dolarów, mogą nie być wcale przesadzone. Już dziś warto więc przygotować się do tej rewolucji i obserwować, jak zmienia się nasz świat, przechodząc w formę znaną dotychczas tylko z gier czy filmów.

Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na portalu Uzdalnieni.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDziś i jutro akcja „#sadziMY”. W wieluńskim Nadleśnictwie są sadzonki do wzięcia
Następny artykułNasze Miasto: Próbna matura z języka polskiego 2023 – ARKUSZE CKE i KARTA ODPOWIEDZI. Było trudno? Zobacz testy. Jak poradziliście sobie z rozprawką?