A A+ A++

Chociaż włoski producent jakoś z urzędu kojarzy się większości kolarzy głównie ze światem szosowego ścigania, to szutrówki w ofercie Bianchi obecne są już od jakiegoś czasu. Do modeli wykonanych z aluminium – Impulso Allroad i Via Nirone 7 Allroad – dołączył w ostatnich dniach całkowicie nowy model. Mowa o Arcadex – szutrówce zbudowanej z włókna węglowego, którą Włosi z charakterystyczną dla siebie skromnością zapowiadają jako rower zaprojektowany do bycia piekelnie szybkim bez względu na warunki i nawierzchnię. Jak podkreśla sam producent – Arcadex ma łączyć typowo wyścigową naturę Bianchi ze światem natury i przygodowej jazdy.

 

W nowej szutrówce Włochów spotkamy sporo miejsca na szerokie opony – 42c w przypadku kół 28″ lub 47c dla kół 27,5″. Skoro rower przygodowy, to nie mogło zabraknąć trzeciego uchwytu do mocowania bidonu (pod dolną rurą), jak i możliwości montażu błotników i tylnego bagażnika. Bianchi wspomina również, że nowa rama jest zoptymalizowana aerodynamicznie, a na czele redukcji oporów powietrza stoją przekroje rur kammtail. Nie zabrakło też punktów w temacie integracji – rama Arcadexa kompatybilna jest z mostkami FSA ACR, które zakładają wewnętrzne prowadzenie kabli. 

 
 
 
 

Rama Arcadexa wg wskazań producenta waży 1100 g (rozmiar 55), a widelec legitymuje się masą 480 g. Stery w Arcadexie mają 1,5″ na górze i dole, a z takich ważnych standardów konstrukcyjnych warto jeszcze wspomnieć o standardzie suportu – Włosi stawiają na PressFit41.

Geometrycznie Arcadex powinien wpisywać się w schemat podręcznikowego roweru gravel / adventure – głowa sterowa jest relatywnie niska, natomiast wyższy stack i nieduży reach obiecują, że na carbonowej szutrówce Bianchi i tak będziemy siedzieć w miarę wyprostowani, a sama pozycja będzie raczej komfortowa.

 
 

Wersje wyposażenia

Arcadex będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia – każdą z nich zamówić będzie w jednym z dwóch wersji kolorystycznych (tak – celeste też się w gamie kolorystycznej znalazło). Wszystkie warianty posiadać będą napędy 1×11 zbudowane na podzespołach Shimano GRX (warto odnotować, że ramy gotowe są na montaż przedniej przerzutki). Topowy wariant bazować będzie na napędzie z tylną przerzutką GRX810 Di2 (cena: 25 490 zł). Model stojący w centrum hierarchii na pokładzie będzie mieć Shimano GRX 810 (cena: 13 990 zł), a ten niższy w kolekcji GRX 600 (z tylną przerzutką GRX RX812) – cena: 12 490 zł. Napędy Arcadexów dopełniać będą kasety o rozpiętości 11-42 (XT lub SLX – zależnie od wersji.

Strona producenta: www.bianchi.com

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOryginalne i piękne prezenty z “Chaty pod Aniołem”
Następny artykułCzy jeszcze da się żyć na Żoliborzu? Tak, choć pod pewnymi warunkami