A A+ A++

W ostatnich miesiącach wielu Polaków postanowiło bardziej zatroszczyć się o własne ciało. Pandemia i związana z nią konieczność pozostania w domach sprawiła, że staliśmy się bardziej świadomi własnych potrzeb i zaczęliśmy zwracać nieco większą uwagę na naszą codzienną pielęgnacyjną rutynę. Wielu z nas dopiero teraz odkryło, jak wygodne jest zamawianie kosmetyków przez internet oraz nauczyło się uwzględniać w swoich wyborach takie czynniki, jak skład produktów kosmetycznych czy opinie i recenzje innych osób.

Jak wyglądają dziś nasze pielęgnacyjne rytuały? Z ilu kosmetyków korzystamy na co dzień i jak podejmujemy decyzję o ich zakupie? Czy na pewno wiemy, jak dobrać odpowiednie produkty dla naszego ciała i jak je stosować?

Te pytania zadano 1472 osobom, które wzięły udział w badaniu. W tej grupie znalazło się 1049 kobiet i 417 mężczyzn. Oto wyniki ankiet.

Co pokazało badanie?

1. 65% badanych Polaków twierdzi, że dba o siebie. Nasze podejście do codziennej pielęgnacji zmienia się wraz z wiekiem. Młodsi badani skupiają się przede wszystkim na pielęgnacji twarzy, ciała i włosów, podczas gdy starsi częściej skłaniają się ku medytacji, zbilansowanej diecie oraz suplementom i witaminom.

2. Do dbania o siebie motywują najbardziej osobiste pobudki. Chcemy zadbać o swoje samopoczucie i zdrowie oraz podobać się innym osobom.

3. Twarz i ciało pielęgnujemy zwykle raz dziennie, a włosy – kilka razy w tygodniu. Z reguły niezbędne zabiegi przeprowadzamy wieczorem, kiedy mamy najwięcej czasu, by dokładnie o siebie zadbać.

4. Kupując kosmetyki do pielęgnacji, zwracamy uwagę przede wszystkim na ich cenę, a dopiero potem na skład. Przed podjęciem decyzji o zakupie konkretnego produktu, szukamy w internecie dokładniejszych informacji i recenzji.

5. Zapas kosmetyków do twarzy i ciała uzupełniamy z różną częstotliwością – co miesiąc lub kilka razy w roku. W drogeriach wydajemy średnio 200 zł miesięcznie, a najwięcej pieniędzy przeznaczamy na kosmetyki do pielęgnacji twarzy.

6. Nie boimy się nowości. Blisko 45% Polaków często testuje nowe kosmetyki, z których wcześniej nie korzystali.

7. Choć 67,5% ankietowanych potrafi rozpoznać tylko część składników obecnych w kosmetykach, umiemy zidentyfikować te, które mogą być potencjalnie szkodliwe dla zdrowia. Świadome wybory częściej podejmują j … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKładka nad fosą miejską znów do remontu. Miasto szuka projektanta
Następny artykułCo dalej z delegacjami Grzegorza Prokopa? [ZAPOWIEDŹ]