rozwiń ›
Peugeot 408 to stylistyczny popis francuskich projektantów. Po raz kolejny przełamali schematy i stworzyli zupełnie nowy gatunek samochodu.
Peugeot 408 łączy w sobie charakterystyczne cechy SUV-a z dynamicznym nadwoziem w stylu fastback. Zdaniem twórców, taka forma jest bardziej elegancka i praktyczna niż klasyczne coupe.
Peugeot 408
/
Sebastian Kościółek
/
fot. Sebastian Kościółek
Peugeot 408 to rozdmuchany kompakt
Peugeot 408 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej EMP2. Tę samą konstrukcję współdzielą siostrzane modele 308 i 308 SW (krótsze o 32,7 i 4,7 cm) oraz Citroen C5 X. Mimo pozycjonowania w segmencie kompaktowym, nowemu modelowi jest znacznie bliżej do segmentu D, choćby przez długość wynoszącą 4,69 m. Rozstaw osi również zaskakuje – to aż 2,79 m. W ten sposób Peugeot po raz kolejny wyszedł poza schemat i rozdmuchał kompaktowe rozmiary do wartości, których nie powstydziłby się model z wyższej półki.
Peugeot 408
/
Sebastian Kościółek
/
fot. Sebastian Kościółek
Do kabiny 408 wsiada się trochę jak do SUV-a, ale pozycja za kierownicą jest osadzona niżej niż w typowych autach z tego segmentu. Podobne wrażenie oferuje Cupra Formentor. Przednie fotele z certyfikatem AGR są wygodne, a do tego łatwo ustawić wygodną pozycję za kierownicą.
Peugeot 408
/
Sebastian Kościółek
/
fot. Sebastian Kościółek
Producent podkreśla na każdym kroku, że 408 jest najbardziej przestronnym Peugeotem. Zwłaszcza w kwestii ilości miejsca na tylnej kanapie. Auto oferuje 188 mm przestrzeni na wysokości kolan w drugim rzędzie. Faktycznie, miejsca na kolana jest dużo, nawet gdy z przodu siedzi wysoki (powyżej 1,85 m) kierowca. Drobną niedogodnością może być ograniczona przestrzeń na stopy, zwłaszcza gdy przednie fotele są maksymalnie obniżone.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS