A A+ A++

Do przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch kładek, zlokalizowanych nad drogą krajową nr 7 w Głogoczowie i Mogilanach wpłynęły cztery oferty. Dwie z tych ofert cenowo mieszczą się w kosztorysie inwestorskim. Komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzania złożonych przez wykonawców dokumentów.

 

Oferty do przetargu na budowę dwóch kładek nad DK7 złożyli:

 

·        Budownictwo Mosty Drogi – koszt budowy kładki w Mogilanach 4 749 823,35 zł, w Głogoczowie 5 433 211,35

·        Primost Południe – koszt budowy kładki w Mogilanach 6 519 000,00 zł, w Głogoczowie 6 519 000,00 zł

·        INTOP Tarnobrzeg – koszt budowy kładki w Mogilanach 7 777 114,31 zł, w Głogoczowie 7 777 114,31 zł

·        Nowak-Mosty – koszt budowy kładki w Mogilanach 10 395 893,43 zł, w Głogoczowie 10 505 552,32 zł

Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadań 13 424 064,66 zł, z na kładką dla pieszych w Mogilanach 6 764 104,56 zł, a w Głogoczowie 6 659 960,10 zł.

 

Bezkolizyjne przejście nad DK7

Projektowane kładki mają za zadanie przeprowadzać lokalny ruch pieszych ponad drogą krajową nr 7 i dzięki temu zapewnić bezpieczną komunikację z istniejącymi przestankami komunikacji zbiorowej. Kładki dostępne będą także dla osób niepełnosprawnych, ponieważ będą wyposażone w windy. Powstanie oświetlenia samych obiektów i dojść do nich oraz odwodnienie i kanalizacja deszczowa. Zamontowane zostaną kamery umożliwiające monitoring kładek.

 

DK7 popularnie nazywana Zakopianką na odcinku od Krakowa do Głogoczowa jest bardzo ruchliwa. Z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruch, wykonanego w latach 2020/2021 wynika, że na odcinku Kraków – Mogilany średnio na dobę prawie 57,5 tys. pojazdów, a od Mogilan do Głogoczowa ponad 52 tys. W godzinach porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych ruch jest największy i wówczas przejście przez dwie jezdnie drogi jest szczególnie trudne i niebezpieczne. Wyprowadzenie ruchu pieszego ponad jezdnie znacznie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu w tych miejscowościach.

 

Termin realizacji

Zgodnie z zatwierdzonymi Programami Inwestycji dla tych obiektów ich realizacja obejmie lata 2022 – 2024,  w tym 15 miesięcy na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji realizacyjnej oraz do 10 miesięcy roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nowego obiektów inżynierskich.

Kładki finansowane są z Krajowego Funduszu Drogowego, Programu Bezpieczna Infrastruktura Drogowa na lata 2021 – 2024.

 

Istniejące kładki na odcinku Kraków – Myślenice

Idea budowy kładek dla pieszych powstała w roku 2008. Pierwsza z nich powstała w Mogilanach, w 2009 r. Następne powstawały kilka lat później:

·        Kładka w km 692+200 ( Jawornik )– oddana do użytkowania: luty 2015 r.

·        Kładka w km 677+480  ( Gaj ) – oddanie do użytkowania: grudzień 2015 r.

·        Kładka w km 691+220 ( Jawornik II ) trwa budowa– oddanie do użytkowania sierpień: 2017 r.

·        Kładka w km 684+720 ( Głogoczów I ) – oddanie do użytkowania: sierpień 2017 r.

·        Kadka w km 685+650 ( Głogoczów II )– oddanie do użytkowania: grudzień 2017 r.

 


Inf.: GDDKiA

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMF udostępniło kalkulator wynagrodzeń “Niskie podatki”
Następny artykułMer Lwowa: Potrzebne mieszkania dla uchodźców z innych części Ukrainy, którzy nie mają gdzie wrócić